2010-ben Kunmadarason, a magyar dragsport szülőhazájában, ahol Hadnagy Józsi rekedtre szokta üvölteni magát, feltűnt egy csapat, a Sovereign Drag Racing Team. Akkoriban csupán egy szerény sátorral érkeztek, melynek vörösen izzó félhomályában Tóth Zolit azaz Tottit véltük felfedezni, valamint egy szakállas, sámán alkatú szűkszavú szerelőt Kasziba Pistit. Semmit sem tudtunk a Sovereign csapatról, pusztán a tényt, miszerint az ő segítségük nélkül bajos lett volna összehozni a Kunmadarasi rendezvényt. Kisebb-nagyobb sikerek és kudarcok után Rujp Jenő csapatfőnök mert álmodni egy nagyot, és 2011-ben az UEM Dragbike Bajnokság nyitó futamán komolyan megtervezett arculattal, lakóbusszal, valamint három versenyzővel jelent meg a csapat a kelet-magyarországi volt szovjet repülőtér betonján. A dán Jesper Thiel és Rasmus Olesen, rutinos harcosok a dragbike világában, hozzájuk csatlakozott Papp László hazai dragsport ikon, akitől a csapat a Magyar Bajnokság megnyerését reméli.
Jesper Thiel rendkívüli teljesítménnyel nyerte a Pro-Stock kategória magyarországi futamát, 113 pontot bezsebelve. Rasmus Olesen 48 pontot gyűjtött nálunk, Papp László - egy hatalmas csata után Matusik Andreával - győzelemmel zárta a napot, és elsőként végzett a magyar Competition kategóriában.
Ezt követően az év eddigi legnagyobb kihívása következett: Santa Pod, Anglia. Az időjárási körülmények, valamint némi brit rosszindulat a gépátvételnél nem tették felhőtlenül boldoggá a Sovereign csapat tagjait, amin a mindenbe belekotnyeleskedő magyar médiások is csak rontottak, ergo semmi sem úgy alakult ahogyan kellett volna.
A baljós előjelek ellenére mindkét dán versenyző rendkívül jó kvalifikációs időket futott, köszönhetően részben a csapatfőnök, Rujp Jenő meghívására Santa Podba érkező George Brice amerikai draglegenda tanácsainak. Bár a menetek egy részét diszkvalifikációval díjazták az Egyesült Királyságbeli rendezők, ennek ellenére a vasárnapi időmérők eredményeképpen Jesper Thiel vezette a Pro-Stock kategóriát, Rasmus Olesen pedig a harmadik legjobbként hajthatta álomra a fejét.
A hétfői munkaszüneti nap, a Nagy versenyek napja, szitáló esővel kezdődött. A sátrak előtt mindenki az eget kémlelte, remélve a kedvező változást. Az időjárás azonban nem kegyelmezett, az eső egész nap kitartott, a versenyeket délután 3 órakor hivatalosan is lemondták a szervezők. Jesper Thiel 34 pontot kapott, Rasmus Olesen 32 pont birtokában maradt a harmadik helyen.
A keserédes öröm után mindenki abban bízott, hogy a svédországi Tierp-ben valódi versenykörülmények között mérkőzhetnek meg egymással a lóerők és gazdáik.
Svédország, Tierp egy vadonatúj Drag aréna. Szikrázó napsütés, fehér éjszakák, és rendkívül jól felgumizott pályatest várta az idelátogató versenyzőket és a mintegy 20.000 nézőt.
A verseny rendezői, nem biztosítottak szabadedzési lehetőséget, így pénteken azonnal az időmérő futamokkal indult a nap. Jesper Thiel - nem kis meglepetést okozva - a motor Santa pod-i beállításaival futott egy 7.1-es időt, ezzel mindössze négy századra elmaradva az Európa-csúcstól. Rasmus Olesen saját motorjának határait feszegetve a 7.3-as időt tartotta. A péntek délután kevésbé volt sikeres, Jesper „beugrott” a rajtnál, Rasmus pedig az elgörbült kitámasztó miatt vészesen megközelítette a pálya mellett futó betonkordont. A délután további része szereléssel telt, Jesper, és szerelője, Tom blokkot cseréltek, míg Rasmus és Kasziba Pisti, azaz „Lütyő” a motor váltóját bontották atomjaira.
A szombati kvalifikációk során mindkét versenyző teljesítette a hozzá fűzött reményeket, Jesper az első helyen zárta a napot, míg Rasmus folyamatosan javuló időkkel az ötödik helyen várta a vasárnapi döntőket.
A vasárnapi időjárás feladta a leckét a szerelőknek. Felhős és napsütéses időszakok váltakoztak, 10-15 fokos hőmérsékletingadozással, ilyenkor a motorok helyes beállításán századok, sőt tizedek múlhatnak.
Rujp Jenő csapatfőnök szerint leginkább Frederik Fredlundra kellett figyelniük, a Dragsport egyik fenegyereke amerikai segítséggel rendkívül ütős blokkot hozott össze erre a versenyre.
Jenő jóslata beigazolódott, amikor Frederik egy hűvösebb pillanatban 7.04 es idővel, nem hivatalosan megdöntötte az európai rekordot.
A sors fintora, hogy a Sovereign csapat két versenyzője, Jesper és Rasmus egymás ellen küzdött a középdöntőben. Kettejük futamát Jesper Thiel nyerte, akinek a döntőben a hivatalos sebességrekordot futott Frederik Fredlunddal kellett kiállnia.
Feszült várakozás következett a forró aszfalton, majd bő egy óra elteltével végül a két versenyző megmérkőzhetett egymással. Rendkívül szoros csatában Jesper Thiel megnyerte a Svédországi UEM Pro-Stock Bike futamát, így Frederik Fredlund a második lett. A csapattárs Rasmus Olesen a negyedik helyen zárta a napot.
A Sovereign csapat nem lélegezhet fel, mert igaz ugyan, hogy az összesítésben ők az elsők, de a hátralévő négy futamban is hasonló eredményt kell produkálni a végső győzelemhez. A következő lépés a Finnországi Alastaro, ahol további fehér éjszakák várnak a Dragsport szerelmeseire.