A Kawasaki ZX-25R tavalyi színre lépése mutatja, hogy igenis van igény a kisebb sornégyesekre, bár az is érthető, hogy miért nem látunk tömegesen ilyen modelleket a piacon. Viszonylag drága az előállításuk, szemben az egyszerűbb, soros, kéthengeres konstrukciókkal, és a mindennapokban is praktikusabbak az alsó fordulatszám-tartományban is rugalmas, kevésbé pörgős erőforrások.
Ennek dacára a kínai Colove mérnökei úgy döntöttek, hogy előrukkolnak egy klasszikus négykilóssal, pontosabban annak erőforrásával.
Lehet, csak újévi tréfa, de 74 lóerős csúcsteljesítményt ígérnek 13 500-as fordulatszám mellett, ami messze több, mint amit valaha kihoztak négyszázas sornégyesekből.
Mindezt a gyár beharangozója szerint 59 x 36,5 milliméteres furat- és löketméretű hengerekkel, valamint magas, 13,1:1-es sűrítési aránnyal érték el. Ha tényleg ilyen impozáns adatokkal büszkélkedhet és emellett még megfizethető is lesz, akkor a Colove új sornégyese ismét utat nyithat a klasszikus, négyszázas sportmotorok elterjedésének.