Akik a nyolcvanas években - vagy még korábban - kezdték a motorozást, minden bizonnyal emlékeznek a verseny elnevezésére, mi is gyakran láthattuk régi MZ-k tanksapkáján ’Six Days’ feliratot: a hatvanas években az NDK-s márka tarolt a sorozatban, ezt hirdette a patinás alkatrész.
Magyarországot két csapat képviseli az idei németországi megmérettetésen: egy háromfős egység a klubcsapatok versenyében, míg a féltucatnyi motorost felvonultató nemzeti válogatott a World Trophy értékelésében igyekszik minél jobb helyezést elérni.
A viadalon külön értékelésre kerül a legjobb junior csapat (23 év alattiak, négyfős alakulatok), a legjobb női egység, a márkák versenyében azonos motorokkal induló háromfős gárdák, valamint odaítélik a Watling Trophy címet is, melyet a zsűri a legreményteljesebb egységnek ad át. Kellemes emlék, hogy 1989-ben ez a megtiszteltetés a hazai válogatottat érte, ők vehették át a bírák elismerését jelképező serleget.
A Trophy csapatban idén három újonc is szerepel, a fiatal Pető Ádám és Solymosi György, valamint Csorba Ákos. A másik három fő már komoly rutinnal rendelkezik, hiszen Nádor Tamás és Markó István már több hatnaposon is eredményesen szerepelt. Külön szót érdemel Tóth László, a csapat korelnöke, aki hetedik alkalommal vág neki a Hatnaposnak.
A klubcsapatban mindhárom versenyző "első bálos", Turiczki Tibornak és Miksi Péternek még nemzetközi rutinja sincs, Nagy Péter viszont Dakar múlttal is rendelkezik, így az idei szereplés után Trophy csapattagként is számol vele a hazai szövetség.
Rövid felkészülés lehetősége volt a Hatnaposra induló csapatnak, két endurocross versenyt is ennek jegyében teljesítettek, valamint kétnapos közös edzésen kovácsolták csapattá a versenyzőket. A rövidke tréning ellenére reális cél, hogy minden versenyző elérje a hatodik nap végén a célt. Ez a végelszámolásnál a középmezőny elejéhez lehet elegendő, de minden ki fog derülni a szeptember 24-29 között zajló 23. International Six Days Enduro versenyen.