A Schuberth S2 olyan különleges műszaki megoldásokkal rendelkezik, mint a forradalmian új szellőzőrendszer vagy a két beépített antenna – utóbbi világújdonságnak számít a motoros fejvédők között. A Schuberth termékpalettáján az új S2 a tökéletes mindenes (all-rounder) bukósisak, mely a C3 felnyitható túrasisak és az SR1 versenysisak közötti rést tölti ki. A Németországban készülő S2 az említett két modell legjobb tulajdonságait egyesíti: kompakt héja, prémium minőségű bélése és praktikus beépített napellenzője a C3 technikáján alapul, kiváló aerodinamikai tulajdonságait, alacsony súlyát és leszorítóerőt termelő légterelőit pedig az SR1-től kölcsönözte. A sisak üvegszállal erősített Duroplast mátrixból készített kompozit héja erős és merev, miközben a sisak súlya alacsony marad (átlagosan 1.450 gramm +/- 50 gramm, a héjmérettől függően). A többi Schuberth sisakhoz hasonlóan az S2 is megkapta az A.R.O.S. biztonsági rendszert, mely az állszíj és a sisak hátulja között elhelyezett, rejtett biztonsági pántokból áll, ezek szinte lehetetlenné teszik a sisak fejről történő lefordulását egy baleset során. A láthatóságról a plexi alatt és a nyakpárnán elhelyezett fényvisszaverő betétek gondoskodnak.
Az S2 szellőzőnyílásainak kialakítása során nemcsak azokat a tapasztalatokat használták fel, amelyekre a Schuberth saját szélcsatornájában tett szert, hanem azokat is, amelyeket a Formula 1-es sisakok fejlesztése során szereztek. A szellőzőcsatornáknak köszönhetően az S2 belsejében a megszokottnál sokkal kellemesebb marad a hőmérséklet még a hosszú, forró utazások során is. Az S2 homlokrészén lévő szellőzőnyílás három fokozatban állítható, és hideg időben teljesen lezárható. A sisak belsejében kialakított szellőzőjáratokat kibővítették, így nagyobb területet tudnak felfrissíteni. Az állrészen elhelyezett légbeömlő feladata szintén az, hogy minél több friss levegő jusson a sisakba. Az eredmény meggyőző: 100 km/h-s sebességgel haladva másodpercenként több mint 10 liter friss levegő áramlik át az S2 belsején.
Szintén hasznos fejlesztés a beépített napellenző: egyrészt sportos, modern megjelenést kölcsönöz a sisaknak, másrészt nagyszerű fényvédelmet nyújt speciális látási viszonyok, például naplemente esetén. A napellenző alsó széle követi az orrnyereg vonalát, a szemek előtt pedig nagyobb területet árnyékol be; a lencse mindkét oldalát karcmentes bevonattal látták el. A napellenző a márkánál megszokott módon a sisakhéj bal alsó peremén elhelyezett csúszkával mozgatható, a csúszka motoroskesztyűben is egyszerűen kezelhető.
Az S2 nem csak csendes a 100 km/h-s sebességnél mért 85 dB(A)-s zajszintnek köszönhetően, hanem légellenállási jellemzői is kimagaslóan jók, és az oldalszélre is kevésbé érzékeny. Az S2-t nagy sebesség mellett is kiváló iránytartási stabilitás és csendesség jellemzi. Ezekhez a tulajdonságokhoz hozzájárul a sisakhéj alsó peremén kialakított légterelő, amely növeli a sisakra ható leszorítóerőt és csökkenti a nagy tempónál jelentkező felhajtóerőt, mérsékelve ezzel a nyakizmok terhelését.
Az úttörő szerepet vállaló Schuberth az S2-ben újabb világújdonságot mutat be: a sisakba épített antennát. Egészen pontosan két antennát, amelyek révén hatékonyabban foghatók a különböző kommunikációs eszközök Bluetooth- és rádiójelei. Amint az antennák is utalnak rá, az S2 felszerelhető a Schuberth továbbfejlesztett gyári kommunikációs rendszerével, az SRCS-sel; az új típushoz tervezett SRCS-ek sorozatgyártása a tervek szerint 2012 nyarán kezdődik.
A Schuberth S2 kezdetben négy alapfényezéssel (fehér, mattfehér, fekete, mattfekete) és a Lines dekorfényezés három változatával (kék-fehér, fekete-fehér, fehér-fekete) lesz kapható. A későbbiekben várható újabb színvariánsok bemutatása. Az S2 sorozatgyártása a Schuberth tervei szerint 2012 márciusában kezdődik.
A Schuberth S2 magyarországi forgalmazója az EuroMotor Kft.