Valentino Rossi abban reménykedik, hogy a jerezi negyedik helyezése után - ami 2002 augusztusa óta a legrosszabb eredménye - ismét dobogóra állhat.
Otthonról még mindig sokan gratulálnak nekem. Mindenki, aki megnézte a futamot a TV-ben azt mondta, hogy tetszett neki. Nem volt könnyű a két nap, amit nemrég Olaszországban töltöttem, mert nagyon sok ember akart gratulálni nekem. Nem átlagos verseny volt a legutóbbi, annyi biztos! Most az a célunk, hogy újból dobogóra állhassunk, addig is egy csomó dolgunk van még.�
A jerezi első időmérőn futott körrekordjával ugyan Rossi tűnt a hétvége esélyesének, de miután az időjárás esősre fordult, a beállítások megválasztása már nem volt egyértelmű, így a sok akarásnak nyögés lett a vége. Miután az egyik kanyarban megcsúszott a motorja, Vale nem kis szerencsével, látványosan mentett, és 23 futam óta először, nem a dobogós helyek megszerzése, hanem a célba érés volt az elsődleges szempont.
foto: Jean-Marc Lisse
Rossi, mint a 2002-es le mansi futam győztese, idén is a jó szereplésben reménykedik:
Le Mans fekszik a Yamahának, és úgy gondolom, hogy jó eséllyel indulunk ott.� -mondta a 25 éves tehetség, mielőtt bevallotta, hogy még egy vizes versenyen nem szívesen venne részt. �Elég nehéz esőben jól menni, így abban reménykedem, hogy száraz versenynek nézünk elébe.�
Úgy tűnik azonban, hogy Valentino nem szólt Aigner Szilárdnak, vagy pedig Gibernau kezdett esőtáncba, mert a meteorológusok a hétvégére helyenként esőt jósolnak.
�Kérdéses a hétvégi időjárás, úgy hisszük, hogy ismét esni fog� - nyilatkozta Rossi csapatfőnöke Davide Brivio. � A hétvégi verseny után, jó lett volna esőben és szárazon egyaránt tesztelni, de sajnos csak száraz pályán róhattuk a köröket. Ha esős futam lesz Le Mans-ban, akkor abban reménykedünk, hogy az edzésen is esni fog.
Bravio hozzátette, hogy a hétvége legnagyobb kérdése azonban mégsem az időjárás, hanem a pálya új burkolata.
A ring tavaly óta új burkolatot kapott, így idén a versenyzőknek bizonyos szempontból más pályával kell megbirkózniuk.� - mondta az olasz. �Az aszfalt biztosan jobban fog tapadni. Különösen arra lenne szükségünk, hogy leellenőrizhessük, hogy hogyan reagál a motor az új burkolatra nedves körülmények között. Korábban három különböző felülettel rendelkezett a pálya, mostantól mindenütt egyforma, ami leegyszerűsíti a dolgunk.
Bár a jerezi verseny nem teljesen az elvárásaink szerint alakult, mégis örültünk, hogy mindkét versenyzőnk be tudta fejezni a futamot, ráadásul pontszerző helyen. - jegyezte meg Brivio.
A Yamaha tavaly Le Mans-ban érte el a szezon legjobb teljesítményét, Barros harmadikként haladt át a célvonalon. Kíváncsian várjuk, hogy hétvégén a Yamahásoknak sikerül-e überelni Alex tavalyi eredményét.