Az EICMA-n leleplezték a Rieju első 300 köbcenti feletti hengerűrtartalmú modelljét, az Aventura 500-at. A Loncin sorkettese köré épült motor azért különleges, mert valószínűleg új etalon lesz a kétkerekűek hatótávversenyében, ugyanis két jókora üzemanyagtartályt cipel, melyekbe összesen közel negyven litert tankolhat a pilóta.
Loncin-erőforrással lép felsőbb osztályba a spanyol Rieju
Mivel a CB500X-ben is használt erőforrás híresen csekély étvágyú – a Honda-tulajdonosok mérései szerint a csupán 3,54 litert fogyaszt százanként –, könnyen kiszámolható, hogy az Aventura hatótávja 1000-1100 kilométer körül alakul. Persze felmerül a kérdés: szükség van-e ezer kilométeres hatótávú motorra, vagy csak annyira fontos ez a gyakorlatban, mint a sokat emlegetett „ezerkilométeres” villanyautók...
Jóllehet, ez a ralimotoros kialakítás azzal jár, hogy maga az újdonság nagy és feltűnően nehéz is. Tudniillik az Aventura szárazon is 190 kilóval mérlegel, s ha ehhez még hozzászámoljuk a 39 liter benzint, a motorolajat és a hűtőfolyadékot, máris 230 kiló körül járunk, ami nem csekély a közvetlen kihívók teljesítmény/tömeg arányát ismerve.
Elvégre a már említett, közvetlen ellenfél, a Honda CB500X menetkészen is csak 199 kilót nyom, és akkor még nem említettük a 195 kilós Brixton Crossfire 500 XC-t, sem a 158 kilós (száraz)tömegű KTM 390 Adventure-t.
Akárhogy is, érdekes színfolt lehet a Rieju újdonsága az A2-es géposztályban, bár arról egyelőre nincs pontos információ, hogy mikor és milyen áron kezdődhet meg a cég hosszútávfutójának európai forgalmazása.