Bezzeg a régi szép időkben, mikor egy motornak még motor formája volt! Ugye hallottatok már efféle felkiáltásokat? A történet rendszerint úgy folytatódik, hogy mennyire jók és élettelik voltak a korabeli gépek, gondosan mellőzve, hogy a megbízhatóságról és a kezelhetőségről szóló fejezeteket már az eltelt idő jótékony pora fedi… Valószínűleg a gyárak mérnökei és stratégái is szívesen emlékeznek a hetvenes évek sikermodelljeire, hiszen sorra állítják hadrendbe a letűnt típusokat, és naprakész műszaki megoldásokkal teszik jobbá, illetve kezesebbé őket.
A Hondánál az első, szériában tárcsafékkel felszerelt típus, a CB750 vonalai adták az ihletet, s az ötletből rögtön két modell is született, a CB1100 és a CB1100 EX. Mindkettőben ugyanaz a lég/olajhűtésű, 1140 köbcentis, kilencvenlovas erőforrás dolgozik, különbséget inkább a motorok megjelenésében találhatunk. Míg az alapváltozat Comet stílusú felniken fut, és négy-az-egybe kipufogórendszerrel felszerelt, az EX fűzött küllős kerekeken gördül, s mindkét oldalon méretes, krómozott tölcsér üvölti a világba sornégyes szimfóniáját. Szolid méretű, 11 és 14 centis széles abroncsaival és visszafogott stílusával hitelesen hozza a Joe Bar Team stílust a Honda csupaszmotorja, azonban a többi japán gyártó is kínál hasonló csemegéket az idei szezonban…
Mindössze 78,5 centis ülésmagassága és 174 kilós menetkész tömege révén az SR akár kezdőmotornak is ajánlható
A Yamahánál már másfél évtizede szolgál megbízhatóan az XJR1300, a hangvillás gyártó legizmosabb nakedje. Közel százlovas, valamint 108 Nm-es forgatónyomatékú blokkjával és szerethető, dundi formájával sok rajongót szerzett a márkának a léghűtéses izomgép, de 2014-re egy igencsak szemrevaló társat kapott a klasszikus motorok között, mégpedig a visszatérő SR400-at. Az egyik legőszintébb vas a drótküllősők között a kis SR, hiszen nem egy elfeledett legendát igyekeznek feléleszteni vele, csupán csak folytatják a hetvenes évek végén elkezdett sikersztorit. Kétszelepes, egyhengeres erőforrása akár idejétmúltnak is nevezhető, de a 23 lóerős csúcsteljesítmény valószínűleg így is elég lesz a kedélyes cirkáláshoz, s a stílust kedvelő vásárlók megnyeréséhez is.
A Kawasakinál a W800-ra hárul a feladat, hogy vevőket toborozzon a levegős masinák kedvelői közül, s erre igencsak alkalmas a típus, főleg, hogy immáron két különböző változata várja a kortalan szépségek rajongóit. A 217 kilós, 48 lovas kéthengeres a szolid alapmodellen kívül a látványosabb fényezést viselő Special verzióban is megvásárolható, sőt, a gyári kiegészítőkkel bárki személyre szabhatja motorját.
Többek között apró, café racer stílusú fejidom, egyszemélyes nyereg, krómozott sárvédő vagy éppen a túraalkalmasságot növelő méretes plexi is kapható a motorhoz, az utángyártott katalógus szimpla és dupla kipufogórendszereit nem is említve
Urbánus felhasználásra is – szó szerint - Van egy jó tippünk… A Suzuki retrója, a 125-ös VanVan első változata 1972-ben indult hódító útjára, a jelenlegi, négyütemű változatot pedig 2003 óta találjuk meg az árlistában.
Támad Európa!
Az öreg kontinens mindig is erős volt a klasszikusok terén, s 2014-ben sincs ez másként. A Triumph-nál számos modellt építenek a legendás, 865-ös, kéthengeres blokk közé, s ezek közül is a legnépszerűbb a Bonneville.
Az ötfokozatú váltóval készülő, 230 kilós csupaszmotor több változatban is elérhető, a 2 890 000 forintba kerülő alapváltozaton túl az SE, a Special és a fekete felnikkel megspékelt Black is várja az angol vasak kedvelőit, sőt, Steve McQueen előtt tisztelegve egyszemélyes, olajzöld fényezésű verziót is piacra dobtak a modellből. A sportosabb masinára vágyók a csutkakormányos Thruxtonban lelhetnek örök társra, míg a laza terepen is motorozóknak a Scramblert ajánlja a hinckley-i brigád.
A Moto Guzzinál bőségesen sorakoztak a polcon a kéthengeres, hosszában beépíthető, kétszelepes, levegős V-blokkok, s ezért 2007-ben munkához láttak, hogy eurókra váltsák a hetvenes évek sikertípusának, a V7-nek a népszerűségét.
Így született meg a modern V7 széria, mely az alapmodellen felül szemrevaló narancs-fekete fényezésű Special és rajtszámtáblával markánsabbá varázsolt Racer verzióban is elérhető.
Ugyan még nem kapható, mégis a felsorolásba kívánkozik a Ducati várhatóan 2014-ben debütáló újdonsága, a Scrambler.
A tesztelésre befogott próbamotorokkal igyekeztek alaposan összekeverni a lesifotósokat, ezért a hátsó, fűzött küllős kereket könnyűfém felnire cserélték és az üzemanyagtartály is barkácsoltnak tűnik, de az összkép mégis arról árulkodik, hogy a bolognai csapat is beszáll a klasszikusok küzdelmébe, újabb taggal bővítve az igencsak népes mezőnyt.