Bár a motorosok igencsak jól szerepelnek a baleseti statisztikákban, a vétlen résztvevők súlyos, nem ritkán halálos sérülései miatt továbbra is kiemelten ellenőrzi a rendőrség a motorizált kétkerekűek tulajdonosait, egyre gyakrabban számon kérve a bukósisak rendeltetésszerű használatát. Érthető a szigor, hiszen ez az egyetlen passzív védelmi eszköz, amit kötelezően előír a KRESZ, és tegyük gyorsan hozzá, hogy ebben is lenne hová fejlődni a rendeletcsomagnak... Az utcán egy szál pólóban robogózó, motorozó srácokat - és persze lányokat - szemlélve szívesen rájuk szólnék a pirosnál, hogy könyörgöm, legalább egy kesztyűt meg egy gerincvédőt dobj magadra! A "csak a sarokig ugrom le" és a "nyugi, nem húzom neki" nem kifogás, csupán egyfajta önáltatás - sokan tudnának mesélni, hogy milyen fontos városban is a protektoros ruha, vagy éppen milyen hosszú ideig is nyomták az ágyat, pedig csak negyven-ötvennel csapták el őket...
A fejvédő szemléjén felül a vasak műszaki állapota is szerepet kap a razzia során, vagyis vászonig kopott gumival és vízszintbe hajlított rendszámtáblával továbbra sem érdemes útnak indulni, hiszen mindkettőért súlyos csekk járhat, ami helyett inkább tankolna az ember így nyár elején.
Persze nem csak velünk, de a bringásokkal is sok dolga lesz a zsaruknak, mivel a drótszamarak hajtói "kiharcolták" magunknak a figyelmet az egyre romló baleseti statisztikával. A kerékpárosok közel kétezer alkalommal okoztak balesetet az elmúlt évben, s ezzel nagyjából minden nyolcadik személyi sérüléssel járó incidensért feleltek 2012-ben.
Szóval óvatosan az utakon, használjuk - előírt módon - a védőfelszereléseket, s ne elégedjünk meg a bukóval a legnagyobb melegben sem, hiszen kis tempónál is életet menthet az a pár perc, amit az öltözködésre szánunk indulás előtt...