Csaknem negyven éve alapították a Zhejiang QJmotor Co., Ltd-t a kínai Zhejiang tartományban, ahol napjainkban már számtalan robogó és motorkerékpár készül. A Geely cégcsoporthoz tartozó vállalat jelenleg közel 40 féle modellt forgalmaz a világ 130 országában, beleértve az SVT650-et, ami sok tekintetben a Suzuki népszerű DL650-jének leszármazottja.
Az erőforrás ugyanis 645 köbcentis, 90 fokos V2-es, 81,0 x 62,6 mm-es furat- és löketmérettel, akárcsak a V-Strom hajtóműve, csúcsteljesítménye pedig 76 LE, tehát izmosabb is az egykori DL-nél. Az SVT650 meglepően jó áron, 2 599 000 forintért kapható Magyarországon, és a szerény összeg láttán joggal merül fel a kérdés: milyen minőségű alkatrészekből épült a motor?
Tapasztalatok a QJmotor SVT650 szétszedése után
Aligha találhattak volna jobb helyet a gép alapos átvizsgálására, mint a MAMI Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskolát, ahol Kutrik Zsombor vezetésével jártak utána, mit is rejtenek az SVT formás idomai:
Minőségi benyomást kelt a nagy, színes, 7 colos TFT-kijelző, a Brembo radiálisan rögzített, négydugattyús féknyerge, akárcsak az alapáras, fűthető nyereg és az alumínium doboztartó, valamint kézvédő. Talán nem ez a legfontosabb szempont motorvásárláskor, de a gyártó lelkiismeretességéről árulkodik, hogy 8.8-as csavarok rögzítik az egyes alkatrészeket – ki is emelték a videóban, hogy az európai, minőségi gyártók drágább modelljein köszönnek vissza ilyen kötőelemek.
Érdemes megnézni a 20 perces videót, amiből kiderült, sikerült-e Zsombornak és a MAMI élesszemű diákjainak fogást találni a QJmotor 650-es túraenduróján.