Endurance VB menőnk Bitter Sándor az Oscherslebeni 24 órás versenyt, nem kis megpróbáltatások árán, a 12. helyen zárta.
A versenyre a csapatok, főleg az összetettben vezető Yamahás GMT94 és a második helyen tanyázó Suzuki Castrol, megfeszített erővel készültek, mivel a 24 órás verseny végén dupla pontokat osztanak, így a suzukisoknak lehetőségük lett volna nyílttá tenni a bajnokságot a verseny végére. A pole pozíciót sikerült is megszerezniük, ám a verseny 9. órájában a gixer blokkja felobbant � olajjal áztatva be a pályát, melyen több csapat is bukott � így sorsuk megpecsételődött. Az endurance VB-t így, egy futammal a vége előtt a GMT94 csapat nyerte Yamaha YZF-R1-ével, bebizonyítva, hogy ez a világ legmegbízhatóbb motorja.
Bittinek - és csapatának az Innodrom Teamnek - az események ennél jóval kalandosabban alakultak. A dolog ott kezdődött, hogy 9 nappal a 24 órás futam előtt honfitársunk hatalmasat bukott a Pannónia ringen edzés közben. Az eset nem saját hibájából történt, az előtte haladó német versenyző megfeküdt, és ő már nem tudta elkerülni az ütközést. A baleset annyira szerencsétlenül végződött, hogy a német kómába esett, míg Bittinek a bal lábfeje eltörött, és kérdésessé vállt az oscherslebeni szereplése.
Egy speciális kötést készítettek, aminek köszönhetően nekivághatott az 1 napos küzdelemnek. A kötés mellé fájdalomcsillapító injekciót is kapott, ám ez annyira hatásosnak bizonyult, hogy Bitti egyáltalán nem érezte mikor vált sebességet, ígyhát maradt az összeszorított fogakkal való támadás.
Mindezek mellett a csapat és a szerelők sem mutatták legjobb formájukat. A motor szokás szerint harmatgyenge volt, a benzinpumpa eltömődött, az első fékrendszert kompletten ki kellett cserélni, mindezek mellett pedig a versenyt megkezdő csapattárs, a német Lars Albrecht a 20. körben megtörte a motort, és másfél órás szereléssel tudták csak helyrepofozni a gixert. Ez rögtön a reménytelen 43. helyre vágta a csapatot, ám honfitársunknak köszönhetően � aki az éjszakai sötétben az 5., a hajrában pedig a 2. legjobb időt motorozta � felverekedték magukat a 12. helyre, így 8 VB pontot gyűjtöttek, és visszakerültek az összesített 11. helyre.
Az összeragasztgatott motor
�A csapatomról csak annyit, mindenki tudja, hogy eddig is szinten alul teljesítettek de most sikerült még saját magukat is alulmúlniuk. A részletekbe nem kívánok belemenni, egy dolog azonban biztos. A legjobb az, hogyha az ő szidásuk és a szomorú tények felsorolása helyett egyszerűen csak annyit írok, én vagyok a hibás, mégpedig azért, mert naívan hittem az ígéreteknek, és letettem a voksomat e mellé a csapat mellé.
Összességében remélem, hogy a körülményeket is figyelembe véve, nem fog nagyképűnek hangzani, de Daytona óta talán most először vagyok a legbüszkébb magamra. Örültem a különdíjnak, amit kaptam, sőt a verseny végén még sírtam is örömömben, hogy sikerült végigcsinálnom.�
A színvonalat egyébként az érzékelteti a legjobban, ha összehasonlítjuk a köridőket. A pole poziciót megszerző suzukisok ideje, a nyilvánvalóan erősebb SuperBike VB superpole-jában a 6. helyre lett volna elég, a MotoGP menő Garry McCoy elé.
A következő megmérettetés az augusztus 29-én Hungaroringen megrendezésre kerülő 200 mérföldes Endurance Európa Kupa, ahol Kispataki Viktorral egy csapatot alkotva fognak szakítani a cél felé, természetesen egy 1000-es gixer hátán.