A jerezi időjárás nem volt épp napfényesnek mondható, a versenyzők jókat bűvészkedtek a pályán, a vízátfolyásos helyeken pedig tökmagos perecet árultak.
A 125-ös versenyt Talma jól kezdte, volt hogy a 2. helyen motorozott, majd hirtelen visszaesett, ami valószínüleg abból adódik, hogy vissza kellett venni a tempóból, hogy a blokk végig bírja a versenyt. Sajnos 8 körrel a vége előtt egy vízátfolyáson elperecelt, ahol rajta kívül az élen motorozó Casey Stoner, és még vagy 4-5-en.
Végül Simoncelli motorozott be elsőként, utána pedig az a Jenkner, aki akkorát krosszott a pálya szélén a sóderban, hogy az ember csak leste, hogy bír a motoron maradni. A hazaiaknak is kijutott a jóból, mivel 3., a helyi menőarc, Barbera lett, aki jókorát küzdött Jenknerrel a 2. helyért. Tóth Imi motorjával nem volt minden rendben, mivel láthattuk a boxutcába is kiállni, végül 3 kört vertek rá a többiek.
A 125-höz hasonlóan a 250 is gané' időben zajlott, itt is jókorákat hasaltak a versenyzők. A harmadik helyért remek csata alakult ki a hazai pályán versenyző Nieto és West között, az utolsó körben végül Nieto jobbnak bizonyult, aminek a spanyolok ismét örülhettek.
Hogy ne unatkozzanak a nézők az égiek nem kímélték a GP kategória résztvevőit sem. Gibernau és Biaggi elég hamar elléptek a többiektől, Rossi ahogy meg bírtuk állapítani a televízión keresztül, stabllitási problémákkal küzdhetett. Meg kell említeni Melandri teljesítményét is, aki sokáig a 3. helyen motorozott, majd megcsúszott, és befizetett egy tökmagos perecre.
Biaggi megpróbálta lealázni Gibernaut, de szokás szerint nem bírta a ránehezedő lelki nyomást, elnézett egy kanyart és visszaesett a 2. helyre. Ezután már nem forszírozta a csatározást a spanyollal, így Gibernau a szurkolók nem kis örömére felálhatott a dobogó legfelső fokára.
Talmácsi Gábor: A start kitünően sikerűlt, es sokáig az élbolyban motoroztam. A motorom teljesítmenye nem volt rossz, habár még mindig nincs az első tízben. A futómű állitas sem volt az igazi, mert amikor jobban el kezdett esni az eső, puhább beállítasokat kellett volna használni, de a startrácson arra számítottam, hogy a verseny vegén már száraz lesz a pálya. Ez a számítás nem jött be, mert az ötödik körtől kezdve, folyamatosan esett az eső. A kockás zaszlót már nem láttam meg, mert a verseny vége előtt 8 körrel, elestem. Ekkor a 9. helyen voltam. Egy mélyedésbe, amelyben állt a víz, a motor ledobott magáról, és olyan gyorsan történt, hogy nem bírtam védeni. Két nullás futamon vagyok túl, pedig mind a kétszer pontokat szerezhettem volna. Egy kicsit csalódott vagyok. Egyszer a csapatom hibázott, most meg én. Ennek ellenére a jövőt pozitívan látom, mert van még 14 futam, ahol újra bizonyíthatok.