Tévénézők milliói nézték lélegzetvisszafojtva, ahogy a szemtelenül fiatal spanyol fiú elrajtol a boxutcából, ledolgozza a mezőny végéhez mérten 8-10 másodperces hátrányát, s mintha addig csak pihentette volna az abroncsokat, keresztülvág a mezőnyön. Elképesztő tudásról, gyorsaságról és persze taktikai érzékről adott tanúbizonyságot a 2004-ben (!) született pilóta, akit már most úgy emlegetnek, hogy a jövő favoritja.
Hat évvel ezelőtt azt írtuk: mindenki jegyezze meg az akkor még ismeretlen Quartararo nevét, mert hamarosan ő lesz a főszereplő, most pedig bátran tennénk rá nagyobb összeget, hogy Acosta is gyorsan eljut a királykategóriába, sőt győzelme(ke)t szerez.
Nincs ellenfele Pedro Acostának
Az idei nyitófutamon, élete első versenyén csupán 0,042 másodperccel maradt le a győzelemről, ami kifejezetten erős bemutatkozás volt, majd jött az a bizonyos futam, amikor szinte ugyanennyivel nyert Binder előtt. Ekkor kellett a boxutcából rajtolnia, ám ez nem vetette vissza, sőt mondhatjuk, hogy
a rajtrács elejéről indulva győzelme „csak egy hír” lett volna. viszont a büntetés és a heroikus küzdelem révén egy egész világ megismerte, megjegyezte a nevét.
Mindezt úgy, hogy a karrierjét követők sem számíthattak ilyen elképesztő eredményre, elvégre 2018-ban még 33. helyen végzett a Moto3 Junior-világbajnokságon, míg 2019-ben egy komoly bukás miatt nem hódíthatta el a Red Bull Rookies Cup bajnoki címét.
Tavaly aztán a csúcsra ért, és hiába csúszott be nullázás, illetve pár gyengébb hétvége 10. és 14. hellyel, 214 pontjával ő lett a Red Bull Rookies Cup bajnoka, ami megnyitotta az utat a világbajnokság felé. Érdekesség, hogy pont annyira „lógott ki” a mezőnyből, mint most a Moto3-ból, hiszen
úgy lett első 214 ponttal, hogy az összetettben második és harmadik Ortola és Munoz csupán 150-150 pontot szerzett...
Noha négy futammal a szezonkezdet után kár lenne messzemenő következtetéseket levonni, az tény, hogy jelenleg is nyomasztó előnnyel vezeti a vb-t, amihez persze az is „kellett”, hogy Öncü elessen az utolsó kanyarban, és magával rántsa a pontversenyben előkelő helyen álló Masiát (aki Acosta csapattársa), valamint Bindert.
Szinte maximális pontszámmal, 100-ból 95 egységet bezsebelve áll az élen Acosta, s hiába van tele a Moto3 igazi nagyágyúkkal, Antonelli, Migno, Fenati és Masia 50-55 pontos lemaradással követi őt a tabellán. Legközelebb két hét múlva, a Shark Grand Prix de France névre keresztelt futamon vehetnek revansot az ellenfelek, de Acosta tempóját és kiegyensúlyozottságát látva nehéz dolguk lesz, ha meg akarják szorongatni az ifjú spanyolt.