A felújítás előtt álló NSU 251 OSB - vagy közismertebb nevén NSU Max - 1955-ből származik, és nagy megbecsülésnek örvend a háború utáni gépekért rajongó közönség körében.

Egy NSU helyreállításához várja a felajánlásokat a Közlekedési Múzeum

Magyarországon sokan vonzódnak a német járművekhez, különösen kedveltek az olyan, izgalmas műszaki megoldásaikról híres márkák, mint az NSU. A Közlekedési Múzeum büszkesége éppen idén 65 éves, érdekessége, hogy már az ötvenes évektől kezdve a hazai utakat koptatta.

nsu-felujitas-adoforintokbol-24651
Teljes szétszedés vár a német egyhengeresre. Az alkatrészek beszerzése nem lesz egyszerű feladat, hiszen a gyár sok évtizede megszűnt

A 247 köbcentis, négyütemű (!), egyhengeres, négygangos váltóval társított erőforrás a korabeli leírások szerint 17 lóerővel repítette a 165 kilós vasat. A múzeum szakemberei eltökélték, hogy visszaállítják a kétüléses gép teljesen eredeti állapotát, ehhez azonban nincs elegendő pénzük.

nsu-felujitas-adoforintokbol-24650
Egy gyönyörű, eredeti állapotú példány, mely egy svéd akciósház kínálatában szerepelt. Fénykép: bilwebauctions.se

Éppen ezért arra biztatnak minden járműkedvelőt, hogy adója egy százalékával járuljon hozzá a nem mindennapi munkához - az 15308067-2-42 adószámra és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum intézménynévre várják a felajánlásokat. Bízunk benne, hogy összejön a pénz a restaurálásra, és a várhatóan 2022-ben elkészülő új épület egyik éke lesz a gatyába rázott NSU!