Kezdjük a jó hírrel: utoljára 11 éve volt arra példa, hogy egy évben több mint négyezer új motorkerékpárt vettek Magyarországon, márpedig 2019-ben ez a helyzet - december elején átléptük a négyezres határt. Ez nagy szó, hiszen az évtized legjobb eredménye, miként Európában is 2019 volt a motorszalonok legerősebb szezonja.
Sajnos a rekordszintű eladás és üzemanyag-fogyasztás azzal jár, hogy nő a forgalom az utakon, s ezzel együtt a balesetek száma is. Nemrég adta ki a rendőrség a motorosok által okozott karambolok statisztikáját, és bizony nem áll jól a szénánk. Decemberig összesen 743 alkalommal helyszíneltek motoros miatt, ami kiugróan nagy szám a 2017-ben mért 600 eset után.
Robogósok, jó emberek
Öröm az ürömben, hogy a robogósok továbbra is „jól hasítanak”, és minden idők második legjobb (!) szezonját produkálták 628 ütközéssel. Csak az tompítja a rendszámos motorok elkeserítő eredményét, hogy hosszú távon vizsgálva nem annyira rossz a helyzet, mint elsőre tűnhet.
Szépségtapasz lehet a lesújtó idei eredményre, hogy 2009-ben 742, idén pedig 743 saját hibás ütközéshez riasztották a zsarukat. Ez azért komoly fegyvertény, mert 2009 őszén 141 956 kétkerekű volt itthon, míg idén nyár végén már 185 712, ezzel szemben az okozott balesetek száma jottányit sem változott.