Noha csak három nap múlva mutatják be, máris megtudtunk néhány fontos adatot a Norton új, terepes üdvöskéiről. Biztosra vehető, hogy kereken 650 köbcentis, ikerhengeres, folyadékhűtésű erőforrás dolgozik majd a gépekben, ennek csúcsteljesítménye 84 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 64 Nm. A középkategóriájú Nortonok 178 kilós száraztömeggel mérlegelnek, míg ülésmagasságuk 824 és 875 mm, természetesen a vagányabb megjelenésű Rangeré a magasabb.

norton-atlas-650-20063
Soha nem volt még ilyen egyszerű brit klasszikushoz jutni: alig tízezer fontért egy kifejezetten szép, ráadásul Norton emblémát viselő scramblert kap a vásárló, amely ráadásul kifejezetten otthonosan mozog terepen

- Igazi mérföldkő lesz az Atlas megjelenése, elvégre ez az első olyan motorkerékpár a Norton modernkori történetében, amely széles tömegek számára megfizethető. Éppen ezért bizakodóak vagyunk, és úgy tervezzük, hogy már az első évben legalább kétezer darab talál belőle gazdára - nyilatkozta a Norton vezérigazgatója, Stuart Garner. Emellett megszólalt a motor tervezője is, aki nem véletlenül titulálta jó értelemben vett oldschool gépnek az Atlast.

norton-atlas-650-20067
Szokatlan, egyszersmind dicséretes marketingstratégia, hogy a Norton mérnökei arra biztatnak: esés után ne vegyél drága gyári alkatrészeket, csak egyengesd ki a törött segédvázat, és motorozz tovább bátran...

- Ez nem divatcikk, hanem valódi enduró, ami akkor se megy tönkre, ha terepezés közben véletlenül elesel. Felépítése egyszerű és rendkívül logikus, erre utal az is, hogy az összes relé, biztosíték stb. könnyedén elérhető, tehát semmi gondot nem okoz a szerelése. Bukásnál elgörbült a segédváz? Ne aggódj, hiszen pár mozdulattal leszerelhető, és acélból van, tehát simán kiegyenesítheted, szemben az alumíniummal - szögezte le Simon Skinner, az Atlas vezető tervezője. A két új motort november 17-én, a birminghami motorkiállításon leplezik le a Norton mérnökei.