Csalódással vehették tudomásul a kétkerekűek rajongói, hogy csupán néhány motorforgalmazó képviseltette magát az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) kiállításon. Hogy mégis volt értelme kilátogatniuk az Albertírsai úti létesítménybe, az leginkább az ADVESmoto elhivatott csapatának volt köszönhető. A cég külön standot állított a NIU márkának, ezenfelül kialakított egy tesztpályát is, ahol – a NIU újdonságai mellett – az általa forgalmazott Brixton, Malaguti és Motron típusaival is megismerkedhettek az érdeklődők.

Melyek a NIU legérdekesebb újdonságai?

A NIU péntek 13 órára hirdetett sajtótájékoztatót, és Horváth Tamás, az ADVESmoto ügyvezető igazgatója személyesen mutatta be az idén 10 éves márka termékkínálatát. A látványosan berendezett területen ott tündökölt a kínai vállalat tavaly bevezetett első naked-je, az RQi, amely – fordított telópárjának, radiális Brembo féknyergének és roppant látványos külsejének hála – a hagyományos 125-öst keresők körében is egyre népszerűbb. 

niu-ujdonsagok-az-amtes-en
Az RQi mögött áll Halász Géza, az ADVESmoto szakértője, aki a NIU múltjáról, jelenéről és jövőjéről tartott rövid előadást. A kínaiak folyamatosan figyelik a piacot, és temérdek újdonsággal készülnek a következő néhány évben 

A cégvezető külön felhívta a figyelmet az idomok alatt 6,4 kW-os csúcsteljesítményű erőforrást rejtő FQi500-ra, amit kifejezetten az ingázók és a futárok igényeit figyelembe véve fejlesztett ki a pekingi iparóriás. A 95 km/órás végsebességre képes, 100 km-es hatótávval és CBC fékrendszerrel büszkélkedő robogó nagy erénye, hogy ülése alatt két sisak befogadására alkalmas tárolóhely bújik meg, míg csomagtartójára néhány mozdulattal egy öblösebb doboz is felpattintható. 

niu-ujdonsagok-az-amtes-en
Sok kérdést kaptak a forgalmazó munkatársai, akik üzemeltetési tippekkel és vásárlási tanácsokkal is ellátták a hozzájuk forduló érdeklődőket

Horváth Tamás rövid előadást szentelt a NIU legnagyobb példányszámban eladott NQi szériájának új kiadására, az NQiX-re. Az AMTS-en a limitált szériás NQiX 1000 csúcsmodell állt a középpontban, amit a 10 éves jubileumra időzített a távol-keleti gyártó. A továbbfejlesztett futóművel és fékkel piacra lépő, 180 km-es hatótávot és 125 km/órás végsebességet ígérő kivitel mellett sokat várnak a segédmotornak minősülő 150-estől, továbbá az ingázáshoz és hosszabb távokhoz is kiválóan megfelelő 300-as és 500-as változattól is.