A 2020-as CES-en láthattuk először a motor prototípusát, s most, alig két évvel később már a szériaérett változat pózol az EICMA porondján. Nem véletlen, hogy a kedvező árat hangsúlyozták elsősorban a piacvezető NIU mérnökei, hiszen – a gazdag felszereltség dacára – 6999 euróért kínálják Európában a gépet.
NIU RQi: többet tud, mint gondolnád
A benzines vasakhoz szokott motorosok talán meglepődnek, hogy miért „nagy durranás” egy több mint 180 kilós és 5 kW-os teljesítményű modell. Igaz, a hagyományos, négyütemű gépek alig vonszolnák magukat ilyen adatokkal, de pont ez az elektromos hajtás lényege, hogy a sokkal magasabb hatásfok révén ekkora teljesítmény is elég a fürge, sportos motorozáshoz.
Az RQi Sport 110 km/órás végsebességet ér el, vagyis gyorsabb, mint a papíron kétszer erősebb, A1-es benzines vetélytársak, új távlatokat nyitva ezzel a kezdő és újrakezdő motorosoknak. Gyorsulására sem lehet panasz, ugyanis a villanymotor híresen nagy nyomatékával gyorsan kilő a gép, sőt külön rajtprogrammal tovább fokozható a dinamikája.
A hazai forgalmazó arról számolt be honlapján, hogy emellett érkezik egy lényegesen erősebb, 30 kW-os csúcsteljesítményű, A2-es jogsival vezethető kivitel is, annak forgalmazása várhatóan 2022 második felében kezdődik.