Több mint fél évszázada, egészen pontosan 1947 óta minden évben összegyűlnek a legjobb motokrosszos nemzetek, hogy eldöntsék: melyikük lesz a legjobb egy teljes éven keresztül. Az eseménynek nagyobb hagyományai vannak, mint az egyéni motokrossz világbajnokságnak, tulajdonképpen ebből a passzióból összehívott megmérettetésből nőtte ki magát az egész sportág. Az első időkben a britek uralták a csapat-világbajnokságot, aztán a belgák vették át a stafétát, a legtöbb győzelme mégis az Amerikai Egyesült Államoknak van, hiszen manapság ők uralják a motokrosszt. A Team USA-t nem lehetett megverni az elmúlt hét évben, de most minden esély megvan rá, hogy végre más nemzet is felérjen a dobogó csúcsára - ez adja az idei viadal igazi pikantériáját.
A helyszín
Belgiumba 2003 után tér vissza a rendezvény, de a lommeli pályát első ízben veszik birtokba a legjobb krosszos nemzetek. A vonalvezetés brutális, szinte derékig érő mély homokban zajlik a küzdelem. Ezért mondják, hogy idén komoly esély lesz elverni az amerikaiakat, ők ugyanis nem nincsenek hozzászokva ehhez a speciális helyszínhez. A holland, a belga és a német egység lehet az, amelyik végrehajthatja ezt a bravúrt.
A lebonyolítás
Jelenleg három kategóriában, három motorost nevezhetnek az országok. MX1-ben 450 köbcentis négyütemű, MX2-ben 250 köbcentis négyütemű, Open kategóriában pedig bármilyen hengerűrtartalmú motorral elindulhatnak a versenyzők.
A három kategória legjobb húsz nemzete körmérkőzés jelleggel feszül egymásnak a fináléban (a végső húsz sorrendjét kategóriákként egy kvalifikációs verseny dönti el). Elsőkét az MX1-es versenyzők csapnak össze az MX2-esekkel, majd rövid pihenés után az MX2-esek az Open kategória motorosaival mérik össze tudásukat, az MX1-Open összecsapás után pedig fény derül a világbajnok egység kilétére.
Minden csapat a tagjai által elért helyezéseknek megfelelő pontszámot kapja, ezeket összeadják a három futam alapján (a legrosszabb eredményt nem veszik figyelembe), és a legkevesebb pontot elérő nemzet lesz a bajnok. Vagyis hiába ér el kiemelkedő eredményt egy-egy versenyző, a csapat összpontszáma az, ami igazán számít.
A magyar csapat
Az esélytelenek nyugalmával utazik ki a magyar válogatott Belgiumba, hiszen technikai háttér tekintetében képtelenség felvenni a versenyt a világ elitjével. Ráadásul az ág is húz minket, hiszen a legjobb formában lévő magyar krosszos, a hatszoros magyar bajnok Szvoboda Bence kezét törte, ezért vissza kellett lépnie, így Szőke Márk (MX1 - HTS Team/Kawasaki), Hugyecz Erik (MX2 - Sic Yamaha Fehér) és Németh Kornél (Open - KTM Kecskemét/Bódis motorsport) képviseli hazánkat az idei viadalon. A cél a tisztes helytállás, a legjobb húszba kerülés pedig maga lenne a csoda!
A kvalifikációs versenyek szombaton, szeptember 29-én kerülnek megrendezésre, vasárnap pedig a döntőbe bekerülő húsz nemzet legjobbjai csapnak össze.