Az M0 körgyűrű első szakaszát - az M5-ös autópálya és az 51-es út között - 1988-ban adták át, azonban igazi célját, a főváros déli részének tehermentesítését csak 1990-ben érte el, amikor az új Duna híd átadásával 6-os út és az M5-ös autópálya kétszer kétsávos összeköttetést kapott. Közel két évtizedet kellett várni a következő nagyobb fejlesztésre, amikor az M3-as autópályát is elérte a körgyűrű keleti szakasza - a Megyeri híd megépítése után már csak az autóút észak-nyugati szektora hiányzik ahhoz, hogy valóban méltó legyen az útszakasz a "körgyűrű" elnevezésre, ez leghamarabb 2020-ra készülhet el.
A közeljövőben a leginkább terhelt déli rész kibővítésén fognak dolgozni, az M1-M6-M5 autópályákat összekötő szakaszt kétszer három sávosra bővítik, ezzel egy időben közvetlen összeköttetést építenek az M6-M5 gyorsforgalmi utak között, vagyis aki keleti irányban szeretne továbbhaladni, annak nem kell az M5-ös fővárosi bevezető szakaszát érintenie 2012-től. A következő öt évben várhatóan elkészül az M0 autóutat Váccal összekötő 2x2 sávos gyorsforgalmi út, valamint a kelet-nyugati irányú M4-es autópálya Üllőtől Törökszentmiklósig, illetve Berettyóújfalutól az országhatárig.
A motorosok biztonságát növelő fejlesztések is nagy hangsúlyt kapnak az idei szezonban, ugyanis a "motorosbarát szalagkorlát" kifejezés 2010-ben bekerült az Útügyi Műszaki Előírásokba.
"9.4. Kétkerekű közlekedők védelme a járművisszatartó rendszernek való ütközés esetén – elsősorban kis sugarú ívek külső oldalán, motoros baleseti góchelyeken – csökkenthető olyan rendszerrel, mely fokozott védelmet ad a kétkerekűeknek, vagy a visszatartó rendszeren alkalmazott megfelelő kiegészítő elemekkel. 9.5 A kétkerekűek fokozott védelmét biztosító járművisszatartó rendszer olyan, amely nem tartalmaz éles alkatrészt, amely a kétkerekűre hatással lehetne, a rendszeren való átcsúszást összefüggő felülettel, élek és sarkok nélkül megakadályozza."
Az Útpénztárban mintegy 500 millió Ft van előirányozva 2011-re lakott területen kívüli kis költségű forgalombiztonsági beavatkozásokra baleseti góchelyeken. E beavatkozások között lehet a hivatkozott ÚME 9.4. pontja alapján kiválasztott helyszín - mondta el megkeresésünkre Kalmár Koppány, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ kommunikációs vezetője.
Kíváncsian várjuk a fejlesztések valós eredményeit, hiszen minden motoros tudna fejből mondani legalább féltucat olyan helyszínt, ahol már évek óta szükség lenne ilyen "motorosbarát szalagkorlátokra", melyek életeket menthettek volna meg a Börzsöny vagy a Mátra közútjain.