Az idom nélküli utcai motorok már nem szükségmegoldások, vagy olcsó kópiák, a 2011-es középsúlyú nakedek komoly műszaki tartalommal valamint izgalmas formatervvel csábítanak bennünket, és tehetik: kb. egymillió forinttal kerülnek kevesebbe, mint hasonló hengerűrtartalmú idomos testvéreik. Ismerve az átlag motoros szokásait, ezek a "mindenes" vasak remekül kiszolgálják a napi közlekedést és a hétvégi kirándulásokat, de akkor sincs szégyenkeznivalójuk, ha évente egy-két alkalommal nyílt pályanapra tévedne tulajdonosuk.

Kawasaki
Az új Z750R (2 340 000 Ft). A 750-es sportmotorok közel másfélszer ennyibe kerülnek

A Kawasaki 2004-ben átírta a belépőszintű csupasz gépek játékszabályait, amikor a hatszázas modellek árszintjén kínálta az új Z750-es modellt (Z750 2011: 2 150 000 Ft). A 2011-re megújult Z750R sem maradt versenytársak nélkül: a Yamaha az FZ8-as típussal (2 498 000 Ft), a Suzuki pedig a GSR750-nel válaszolt a kihívásra, míg a Honda az ésszerű és olcsó belépő modellekkel (PL. CBF600, 1 898 000 Ft) reagált a piaci helyzetre. Eközben a nakedek prémium szegmense is fejlődött: a legendás Z1000 a Yamaha FZ1 és a Honda CB1000R "személyében" kapott kihívókat, de az ezer köbcentis osztályban már az európai márkákkal (Triumph Speed Triple, KTM Superduke, stb.) is meg kell küzdenie a távol-keleti gyáraknak.

GSR750
Suzuki GSR750

Egy biztos: a kedvező ár és a sokrétű felhasználási mód sok vásárlót elcsábíthat az idomos sportgépektől, legyen szó új, vagy használt modellről. Kíváncsian várjuk az első tesztnapokat, ahol magunk is megtapasztalhatjuk, hogy a csupasz sportgépek milyen újdonságokkal szereznek újabb rajongókat az egyre erősebb kategóriának.