Korábban olvashattatok róla, hogy milyen sokoldalú a rendkívül kisméretű, mégis saját áramforrásról működő NaBi nyomkövető. Nemrég mi is rendeltünk egyet, hogy kipróbálhassuk a magyar mérnökök által tervezett eszközt, és bármilyen meglepő, már akkor jó szolgálatot tett, amikor még meg sem érkezett hozzánk. A gyártó ugyanis feladás előtt aktiválta, így kiszállítás során végig láthattuk, merre jár a csomagunk, sőt azt is, hogy jó kezekben volt a doboz, mert egyszer sem jelzett ütést vagy leejtést a NaBi gyorsulásérzékelője.
Minden részletében igényes a NaBi beépített akksis nyomkövetője
Jól tudják a tervezők, milyen fontos az első benyomás, ezért már a csomagolás is elegáns, letisztult, minőségi benyomást kelt. A selyemfényű fekete hengert felnyitva a készüléket és rögzítőpántját, valamint egy rövid, fényképekkel illusztrált használati utasítást találunk a dobozban.
Maga a beüzemelés mindössze négy egyszerű lépésből áll, ráadásul ebből kettő a regisztráció és az alkalmazás letöltése. Ez csupán egy-két percet vesz igénybe, utána elrejtjük az apró, 5 x 7 centis hengert az autóban, motorban, gépben vagy csomagban, és nincs is további teendőnk. Legközelebb akkor kell foglalkoznunk vele, amikor kicseréljük a 3,6 V-os és 14 Ah-s kapacitású, tionil-klorid elektrolittal feltöltött lítiumelemet. Tegyük hozzá, ez utóbbi sem kerül sokba, nagyjából háromezer forintot kóstál, pár perc alatt letudható a cseréje, és a tapasztalatok alapján csak egy-kétévente merül le.
Miként a gyártótól megtudtuk, számtalan célra használták már a terméket. Szolgált üzemóramérőként gépekben, melyek feltűnően sokat fogyasztottak az alkalmazottaknál – majd az eszköz megérkezése után hirtelen újra beálltak a gyári értékre –, megfigyeltek már vele értékes csomagokat, háziállatokat, sőt – a kocsik és motorok mellett – vízijárművekbe, illetve azok erőforrásaiba is beépítették. Attól sem kell tartanunk, hogy a felkészültebb tolvajok a nyomára akadnak, ugyanis a NaBi álló helyzetben nem ad jelet, így megtalálása még nehezebb feladat.
Mennyibe kerül a GSM-alapú nyomkövetés?
Maga a NaBi 39 900 forint, a havidíj pedig további 1290, de elérhető havidíjmentes konstrukció is. Ha utóbbit választjuk, 65 900 Ft-ért megkapjuk a készüléket, a SIM-kártyát és a kétéves szolgáltatást, ami kedvező ajánlatnak tűnik a vetélytársak áraival összevetve.
Nincs más hátra, hamarosan mi is próbára tesszük az NaBit több különböző járműben, két- és négykeréken, sőt vízen is, hogy kiderüljön: mit tud a gyakorlatban a hazai fejlesztésű nyomkövető?