Eddig sem panaszkodhattak az MV Agusta tulajok a motorblokk erejére, vagy a futómű pontosságára, de a megújult F4RR minden tekintetben rátett még egy lapáttal.
A kovácsolt dugattyúknak, a nagyobb ármérőjű titán szelepeknek és a módosított hengerfejnek köszönhetően az új F4RR 13400-as percenkénti fordulaton 201 lóerőt teljesít, ami az új, hatfokozatú váltóművön illetve lánchajtáson jut el a 190mm széles hátsó kerékhez.
A rugózóelemeket az Öhlins szállítja, elöl 43 mm-es belső csőátmérőjű fordított teleszkópot, hátul pedig egykarú lengővillához kapcsolt Öhlins TTX központi rugóstagot találunk, a szériafelszereltséghez tartozó kormánygátló szintén a svéd cég terméke. A lassulásról a Brembo radiálisan rögzített monobloc féknyergei gondoskodnak, az új, kovácsolt alumínium kerekek pedig kereken egy kilóval nyomnak kevesebbet, mint az eddig használt felnik.
A motor piros-fehér, valamint gyöngyházfehér színben lesz elérhető az MV kínálatában.