Kétségtelen, hogy a különböző testalkatú vásárlók minél jobb kiszolgálása volt a cél a duó tervezésekor, ugyanis a talján mérnökök nem győzték hangsúlyozni, hogy milyen sokféle módon tehető komfortosabbá a két Lucky Explorer. – A vezető és utasa köré terveztük a motorokat – emelték ki, ezért a kiindulási alap a kormány-lábtartó-nyereg háromszög volt, melynek ráadásul mindegyik eleme állítható. 

mv-agusta-55-95-bemutato-2023
Mivel terepmotorokról van szó, nagy hangsúlyt fektettek a váz alsó részének kidolgozására, hogy a pilóta kényelmesen szoríthassa vádlival és térddel a gépet, illetve szabadon mozoghasson előre-hátra

A két hasonló stílusú MV Agusta közötti legfontosabb különbség az erőforrás: a 9.5-ben 931 köbcentis sorhármas duruzsol, mely enduróhoz mérten meglepően magasan, kereken tízezres percenkénti fordulatszámon adja le 124 lovas csúcsteljesítményét.

mv-agusta-55-95-bemutato-2023
Komolyan gondolták az endurózást az olaszok, ezért 230 mm-es szabad hasmagassággal, 220 millis rugóúttal és masszív haspáncéllal küldték csatába a 9.5-öt

Ezzel szemben az 5.5 sorkettesét már láttuk más gépekben, ugyanis a QJ Motorral fogott össze az MV, hogy beépíthesse újdonságába a 48 lóerős egységet. Az 554 köbcentis erőforrás vélhetően egy az egyben megegyezik az ugyanilyen összlökettérfogatú, kínai SRT550 kalandmotoréval, sőt csúcsteljesítménye is pont 35 kW (48 LE), akárcsak az ázsiai riválisnak.

mv-agusta-55-95-bemutato-2023
A megszokott recept: soros, kéthengeres erőforrás és 19/17-es kerékméret jellemzi az 5.5-öt, mely így például a CB500X kihívója lehet

Bár a forgalmazás már jövő tavasszal elkezdődik, a modellek még nem szerepelnek az MV árlistájában. Ugyanakkor napvilágot láttak jóslatok, melyek szerint 15-20 ezer euró közötti árra számíthatunk a 9.5 kapcsán, míg a gyengébb és egyszerűbb felépítésű 5.5-re 7-8000 eurós árcímke kerülhet.