Korábban már olvashattatok róla, hogy kilenc évvel ezelőtt épült fel Ausztriában a KSR Group kutató-fejlesztő központja, mégpedig azzal a céllal, hogy A1-es, A2-es motorokat tervezzenek és gyártsanak elsősorban európai piacra.
12 modellel rukkolt elő az osztrák Motron
Főként klasszikus motorok születtek a kremsi komplexumban, melyek vonzó formaterve nem véletlen, ugyanis a vállalat szorosan együttműködött a Kiska Designnal, s az osztrák-kínai grafikuscsapat tagjai is sokat tettek azért, hogy minél csábítóbbak legyenek a KSR kínálatában feltűnő bobberek, café racerek és scrambler modellek.
Talán emlékeztek még, néhány hete sejtelmes videó bukkant fel a világhálón „Kövesd az M-et!” szlogennel. Nos, ma már tudjuk: a titokzatos M és a sárga-fekete tónusú háttér arra utalt, hogy új márka bevezetésére készül a vállalat, s ma le is hullt a lepel a tucatnyi motorról.
Tíz különböző modell, valamint két gazdag felszereltségű átirat pózol a Motron új holnapján, és nem meglepő, hogy a választék harmada tisztán elektromos hajtású robogókból, motorokból áll. Az MSX-stílusú Vizion és a távol-keleti ingázómotorokat idéző Cubertino minden bizonnyal bejön majd a modern, de retró hangulatú gépet keresőknek, míg a Whizz és a Voltz a hagyományos, tiszta üzemű robogók táborát erősíti.
Miért pont Motron?Még a hatvanas évek derekán alapították az olasz Motron S.p.A. vállalatot, s az ötletgazda Eduardo Po úgy tervezte, hogy kedvező árú, mégis sokoldalú motorokkal szerez nevet magának a piacon.
Nem akármilyen mérnökökkel vette körül magát, s így hamar 15 lovas (!) teljesítményt préselt ki a versenyre fejlesztett, ötvenes erőforrásokból, közben pedig Minarelli V1 hajtóművel felszerelt minimotorokat értékesített. Innen hát a Magyarországon kevéssé ismert, mégis legendás név, mely ezentúl a formás 125-ösöket, 400-asokat és elektromos gépeket ékesíti.Persze a régivágású motorosoknak inkább a találó nevű Revolver 125 jön majd be, hiszen ez egy stílustiszta klasszikus, így végre az A1 jogsis pilóták is választhatnak kompromisszummentes bobbert kezdésként. Amíg a Revolver az amerikai vasak formavilágát idézi, a 400-as Warrior inkább a brit egy- és kéthengeresek sziluettjére emlékeztet, különösen a fényszóró fölé rögzített, régies rajtszámtáblát formázó plakettel.
Végül pedig itt vannak az 50-es és 125-ös robogók – Breezy, Ideo és Ventura néven –, valamint a felnőtt méretű, 125-ös kalandmotor, az X-Nord, ami szintén a kezdők, újrakezdők kedvence lehet. Ebből egyébként kétféle változat készül: csupán tízszázalékos felár ellenében csomagtartó konzollal és három kofferrel is megrendelhető a modell.
Egyelőre csak az osztrák árlisták elérhetőek, de a 125-ösök címkéjén látható 2800-3000 eurós összeg nem tűnik túlzónak, míg a klasszikus, mégis tisztán elektromos Cubertino 1999 eurós ára kifejezetten csábító. Ennyiért 32 Nm-es forgatónyomatékú villanymotort, 60 V-os akksicsomagot és közel hatvankilométeres hatótávot kap a vevő. Az is a stílusos robogó mellett szól, hogy mindössze 68 kilót nyom menetkészen, mégis 160 kilóval terhelhető. A vállalat tervei szerint Magyarországon is elérhető lesz a teljes típusválaszték, vagyis csak idő kérdése, hogy megjelenjenek útjainkon az osztrákok újdonságai.