Hőség ide vagy oda, az időjárástól függetlenül szüksége van a motorosoknak a védelemre. Mivel éppen napjainkban köszöntött be igazán a nyár, időszerű megnézni, hogy milyen szempontok alapján tudod kiválasztani az ilyen forró napokon is jól szellőző, kényelmes motorosruhát.
Akárcsak a sisakoknál, itt is leszögezhetjük, hogy nem érdemes olyan méretű felsőt választani, ami már az első viseléskor kényelmes, sőt túl kényelmes. A használat során ugyanis mindkettő nyúlhat keveset, idomulva viselője testalkatához, viszont ha újkorában is lötyög kicsit a protektoring, az néhány hónappal, évvel később már elmozdulhat a helyéről, ha nagy erőhatás éri. Márpedig pont ekkor van szükség rá, hogy meg se moccanjon, hiszen egy balesetnél életbevágó, hogy ne csússzanak el a protik a helyükről, elvégre így – a védelem helyett – akár fokozhatják is a sérüléseket.
Kis könnyítés, hogy amennyiben online rendelsz, lehetőséged van visszaküldeni a túl nagy/kicsi felsőt, bár a rendelés előtt néhány mérést elvégezve meg is előzheted ezt. Rendszerint a testmagasságra, a mellbőségre és a nyak-derék távolságra van szükség ahhoz, hogy az eladók pontosan beazonosíthassák a méreted.
Mi a különbség a Level 1 és a Level 2 protektorok között?
A minőségi motoros felszerelésekben többnyire Level 2 mellkasprotikat találunk, de mit jelent ez a gyakorlatban? Anélkül, hogy a mérések és tesztek hosszas, száraz műszaki leírásával untatnánk benneteket, röviden elmondható, hogy a testre ható erőben tapasztaltatsz különbséget, ráadásul nem is kicsit. A Level 1 ugyanis annyit ír elő, hogy a teszten 24 kN-nál nagyobb erő nem érheti a ruha viselőjét, míg a Level 2 sokkal szigorúbb: elvárás a legfeljebb 5-10 kN-os érték.
A valódi eltérés tehát, hogy ugyanakkora becsapódásnál akár harmadával kisebb ütés éri a motorost, akinek így nagyobb az esélye, hogy sérülés nélkül megússza a kalandot.
Mivel a prémium minőségű protektoring sem kerül többe egy átlagos motoros dzsekinél, érdemes beruházni rá, hiszen sokkal kényelmesebbé teszi a nyári motorozást, különösen városban, ahol a menetszél sem hűti a vezetőt.