Miként arról nemrég írtunk, ismét évtizedes csúcsot döntött a hazai motorkereskedelem, és összesen 4290 nagymotor talált gazdára 2020-ban.
Továbbra is a túraendurók vezetik a népszerűségi listát
2019-ben még közel negyedével több túraendurót adtak el, mint csupaszmotort, ezzel szemben tavaly 7%-ra olvadt a különbség – derült ki a DATAHOUSE friss összesítéséből. Ez a számok nyelvére lefordítva annyit tesz, hogy 1016 nagyendurót és 945 nakedet adtak el egy év alatt.
Igazán nem lehet panaszunk a sokszínűségre, elvégre négy különböző márka került a top 5-be, ráadásul A2-es és ezer köbcenti feletti modell is akad a legjobbak között.
Talán mondanunk sem kell, hogy ezúttal is toronymagasan győzött a BMW R 1250 GS, mégpedig annak dacára, hogy kihívói legalább egy-két évvel frissebb fejlesztésű modellek.
Az 1016 darab új enduró majdnem negyede (!), 241 darab R 1250 GS volt, mögötte jócskán lemaradva, 163 darabbal lett második a Suzuki DL650, harmadik a CB500X, negyedik pedig a CRF1100L Africa Twin.
Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy külön-külön számolták az Africa hagyományos és DCT-s változatát, szóval ha szigorúan egynek vesszük a CRF1100L-t, akkor abból is csaknem nyolcvanra került rendszám 2020-ban. Végül pedig ötödik lett a Yamaha Ténéré 700 (44 db), egyetlen Yamahaként az élmezőnyben.
Négy Hondát, két BMW-t, két Suzukit, egy KTM-et és egy Yamahát találunk a legjobb tízben, s ez a tízes alkotja a hazai forgalom jelentős részét, ugyanis hiába sorakozik 46 (!) típus a kategóriában, a top 10 adja az eladások háromnegyedét.
2020 legnépszerűbb új túraendurói (zárójelben a 2019-ben eladott mennyiség)
BMW R 1250 GS - 241 db (202 db)
SUZUKI DL650 - 163 db (198 db)
HONDA CB500X - 85 db (53 db)
HONDA CRF1100D - 60 db (7 db)
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 - 44 db (10 db)
SUZUKI DL1050 - 41 db (0 db)
HONDA NC750XD - 36 db (48 db)
KTM 1290 SUPER ADVENTURE - 32 db (13 db)
BMW F 750 GS - 29 db (21 db)
HONDA X-ADV - 25 db (41 db)