A fővárosban és több vidéki településen is helyszínelni kellett az egyenruhásoknak a nem egy alkalommal halálos áldozatokat követelő ütközésekben. Miként azt megszokhattuk, gyakran egyszerű figyelmetlenség vezetett a balesetekhez, a védett úton haladó motoros volt az elszenvedője a karamboloknak a 7-es út fővárosi bevezető szakaszán, illetve a miskei helyszínen is.

motorozas-osszel-10353
A fákkal, bokrokkal övezett útszakaszok több szempontból is veszélyesek. Itt a kanyarokban nedves vagy akár jeges szakaszok is megbújhatnak, illetve a vadak vonulása is fenyegeti az arra járókat

Mint az ORFK közleményéből kiderült, az ősz beköszöntével járó változások jelentős hatást gyakorolnak a közúti közlekedésre, különösen a motort és kerékpárt vezetőkre. A reggeli párától, illetve a csapadéktól nedves aszfalt mellett veszélyforrást jelentenek az úttestre hullott falevelek is, hiszen a vizes levelektől az úttest akár olyan csúszóssá is válhat, mint ha jég borítaná. Emellett a hajnali, illetve kora reggeli fagyok is komoly galibát okozhatnak, mivel az árnyékos részeken még délelőttönként is vizes vagy jeges felületek fordulhatnak elő, vagyis az útviszonyok méterről méterre drasztikusan változhatnak.

Szót érdemel még az erős és hegyes szögből érkező napfény, ami gyakran okozhat olyan jelentős tükröződéseket, melyek korlátozhatják a látást, ezáltal a közlekedésben résztvevő kerékpárosok és motorosok még nehezebben lesznek észrevehetők, mint a nyári hónapokban. Végül pedig az erdősávokat érdemes megemlíteni, ugyanis a vadak párzási időszaka és gyakoribb vonulása zavarhatja meg a vezetőket, ezért a táblával jelzett részeken az eddigieknél is körültekintőbben ajánlott közlekedni és mérsékelt sebességgel megközelíteni az ilyen szakaszokat.