A KSH kimutatása szerint az elmúlt tíz évben jócskán megszaporodtak a rendszámos motorkerékpárok hazánk útjain - 2006-ban 130 188 kétkerekű viselt rendszámot itthon, míg ez a szám 2016-ra 162 148-ra hízott. Érdekesség, hogy pont az összehasonlítás utolsó évében, azaz tavaly volt az első alkalom, hogy a nagymértékű import dacára is csökkent az állomány, ugyanis hiába vásároltak összesen 8-9000 darab új és használt gépet külföldről, a forgalomból kivont járgányok miatt év végén 680 darabbal kevesebb motort tartottak nyilván, mint 2015 decemberében.
Ennél sokkal fontosabb és szemléletesebb adat, hogy miként alakult a motorvezetők által okozott balesetek száma ezalatt. A fenti ábrán jól látszik, hogy 2006 óta több mint negyedével - egészen pontosan 27%-kal - csökkent, vagyis a harmincezerrel több jármű és a rekordmagasságba tört üzemanyag-fogyasztás dacára sokkal kevesebb galibát okoznak a kétkerekűek. Ezzel egyébként a lista végén kullognak a motorvezetők, még a bringások és a gyalogosok (!) is több személysérüléssel járó baleset kiváltói, mint a gyakran megbélyegzett, renitens száguldozónak kikiáltott motorosok.