Lehet, csak a szenzációhajhász cikkek és riportok tehetnek róla, de néhány laikus ma is úgy látja, hogy a kétkerekűek többsége renitens, és azért van „olyan sok baleset”, mert mindig gyorsan hajtanak. Nos, ebből annyi igaz, hogy továbbra is vezető ok a sajáthibás baleseteknél az abszolút és a relatív gyorshajtás, viszont – mint nálunk már olvashattátok –, a többjárműves karambolok túlnyomó részében vétlenek vagyunk.
Figyeljen a motoros, figyeljünk a motorosra!
Életbevágó, mégis kevesek által ismert tények hangzanak el a beszélgetésben, melyet Molnár Ferenc rendőrszázadossal készített a Ladány TV stábja. Kiemelték, hogy miért nehéz felmérni a közeledő motor távolságát és sebességét, illetve, hogy milyen gyakori a figyelmetlenségből adódó motorosgázolás. Határozottan kérték az autósokat, hogy alaposabban nézzenek szét a kereszteződésekben, tartsanak biztonságos követési távolságot a motorosok mögött és tartsák észben, hogy a motorosokat nem védi karosszéria:
Persze üzentek a motorosoknak is, kiemelve a gép folyamatos karbantartását, a sebességhatárok betartását, illetve azt, hogy ne csak a kötelező sisakot, hanem teljes, protektoros ruhát viseljenek. Végül pedig a legfontosabb intelem, hogy igenis tessék elmenni oktatásra, pályanapra, vezetéstechnikai tréningre, ahol biztonságos körülmények között fejleszthetik tudásukat. Ez már csak azért is fontos, mert az ütközések többségében vétlenek vagyunk, tehát nem csak az a dolgunk, hogy ne essünk el, hanem az is, hogy tudatos manőverrel (pl. vészfékezés + kikerülés) hárítsuk el a figyelmetlen sofőrök hibáit. A riport második felében Szabó Attila rendőr főtörzszászlós ragadta magához a szót, aki bemutatta a motorok alapvető átvizsgálási pontjait, és helyszínelőként mesélt a jellemző baleseti okokról.