Alapvetően nem lehet panaszunk a hazai kötelező biztosításokra, elvégre egy átlagos nagymotor szerződésén évi 10-15 ezer forintos összeg szerepel, ami eltörpül a motorozás egyéb költségei mellett, ugyanakkor nagyon nem mindegy, hogy hol és miként szerződsz. Sok társaság ugyanis szándékosan elriasztja a motorosokat, derült ki a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) felméréséből. A csúcs az a biztosító volt, amelyik évi 180 000 forintot (!) karcolt fel egy ötvenes robogó KGFB-csekkjére.

motoros-felelosseg-biztositas-es-casco-21716
A túlzott óvatosság oka, hogy a motorosokat érintő balesetekben kifejezetten magas a kárérték: 2017-ben az A1 kategóriájú kétkerekűek ütközései átlagosan 423 900 forintos kárral jártak, ám a 100 lóerő felettiek balesetei után már rendre 7-800 ezer forintot fizettek ki a biztosítók

Természetesen újra előkerült a kedvenc „gumicsont”, a segédmotorok, robogók helyzete is. A becslések szerint Magyarországon ötből négy kismotornak (!) nincs érvényes kötelező biztosítása, de ez tényleg csak távoli saccolás, ugyanis rendszám híján semmilyen semmilyen nyilvántartás nincs arról, hogy pontosan hány robogó jár-kel hazánk útjain. Azt is kiemelték, hogy viszonylag alacsony a cascós motorok aránya (nyolcezer darab, azaz 4,5%), ugyanakkor a fiatal motorokra egyre többen kötnek ilyen biztosítást, így a tíz év alatti gépeknél ez az arány 25 százalék feletti.