Nemrég nálunk is olvashattatok róla, hogy motorosbarát korlátokat szereltek fel a híres-hírhedt Bajna-Héreg szakaszon, hogy csökkentsék a kicsúszásokból fakadó sérüléseket:
A Kanyarfotó csapata utánajárt, milyen is lett az átalakított, egészen a földig érő borítás:
Örömteli híreket kaptunk ma! Azonnal autóba vágtunk magunkat, hogy megnézzük a Bajna-Héreg szakaszon frissen motorosbaráttá átalakított szalagkorlátokat. Három veszélyes szalagkorlátos kanyar van itt, ebből most kettőre került extra védelem. Óriási előrelépés ez a biztonság terén, hiszen ha ezekbe a megújult korlátokba csúszik bele egy motoros, akkor nem a korlát merev tartólábát kapja el, hanem egy sima fémfelületen oszlik el a becsapódás ereje.
Természetesen ez nem szivacs és nem épített bukófal, de egy elkottázott kanyarodás esetén akár életet is menthet! Ott sétálgatva, az idei halálos motoros baleset nyomait még mindig látva, azért foglalkoztatott a kérdés, hogy miért épp most!? Miért nem évekkel ezelőtt, miért nem akkor, amikor felújították az aszfalt felületét? Miért kellett eddig várni? Köszönjük a Magyar Közút és a Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség (HUMDA) munkáját! Sok motoros álmát váltották ezzel valóra. Egyébként a Dél-Dunántúli Motoros Egyesület is a motorosbarát szalagkorlátért dolgozik a Mecsekben, írd alá a petíciójukat, hogy egyre több helyen legyünk nagyobb biztonságban!
– írják beszámolójukban.