- A baleseti okok között számtalan esetben tetten érhető a vezetéstechnikai ismeretek és a gyakorlat hiánya - áll az ORFK Baleset-megelőzési bizottságának összefoglalójában. Hozzátették, hogy május közepéig már hat motoros vesztette életét hazánk útjain, mind 30 és 45 év közötti férfiak. Ebből két eset ún. egyjárműves baleset volt, amikor egyszerűen elvesztették az uralmukat a motor felett, további négy pedig másik járművel történt ütközés miatt következett be. Egyébként e tekintetben sem változtak az arányok - a többjárműves esetek közül az elsőben szabálytalan előzött a motoros, míg a másik háromban egyszerűen nem adtak elsőbbséget a kétkeréken közlekedőnek.

motoros-baleseti-statisztika-2016-8876
A pénteki, Orosháza közelében történt baleset, melyben a motorkerékpár vezetője a helyszínen életét vesztette (MTI Fotó - Donka Ferenc)

Idejétmúlt számok

Alighogy nyilvánosságra került a fenti statisztika, máris okafogyottá vált az elmúlt három nap történései miatt. Előbb pénteken, Orosháza közelében egy valószínűleg jobbra lekanyarodó autó oldalának csapódott a fiatal motoros, akit már nem tudtak megmenteni. Vasárnap kora délután egy meggondolatlanul előző 19 éves autóvezető ütötte el egy motoroscsapat három tagját, mely során egy hölgy életét veszítette, majd szintén tegnap, Városlőd közelében egy motoros szalagkorlátnak hajtott, és súlyos sérülései miatt a helyszínen elhunyt.

motoros-baleseti-statisztika-2016-8874
Egy szabálytalanul előző 19 éves sofőr okozta a tegnapi tragédiát, mely a 82-es úton Gyulafirátót közelében történt. A szabályosan haladó motoroscsapatban ketten súlyosan megsérültek egy hölgy pedig életét veszítette (MTI Fotó: Mátyus Tamás)

Miként az ORFK közleményéből kiderül, a legfőbb kiváltó okokban nincs változás, miként a megelőzés leghatékonyabb módszerei is ugyanazok, mint korábban. A számtalanszor - de ezek szerint mégsem elégszer - elismételt jó tanácsok között első helyen szerepel az önképzés, vagyis a vezetéstechnikai vagy pályatréningek rendszeres látogatása, a minél sokrétűbb és jobb minőségű védőfelszerelés használata, valamint a jellemző gócpontokban (pl. kereszteződésekben és a nem belátható kanyarokban) a megszokottnál is körültekintőbb vezetés. Az első pont azért is különösen fontos, mert az emberi tényező mellett eltörpül az összes többi baleseti ok - a felkészült motoros a legjobb „recept" a biztonságos közlekedésre és a többi sofőr hibáinak kivédésére.