Érdekes összefüggésre derült fény az MTI és a KSH összesítéséből. Immáron tényként közölhetjük, hogy az utóbbi 15 évben robbanásszerűen nőtt az itthon futó motorkerékpárok száma, ám ezzel párhuzamosan szinte folyamatosan lefelé tartott a sajáthibás baleseteket mutató grafikon.

Sok motoros, kevés baleset

Igazán látványos az összegzés, mely azt mutatja, melyik évben mennyi közlekedési baleset történt vétkes motorvezetők miatt. Tisztán látszik, hogy amíg 2006-ban 875-ször helyszíneltek a rendőrök, ez 2021-ben már 623-ra csökkent.

motoros-baleseti-statisztika-2006-2021
Másfélszer több motor, mégis harmadával kevesebb baleset – ez az utóbbi 15 év mérlege

Mondhatnánk, hogy ez nem is olyan szenzációs fejlődés, ám árnyalja a képet, hogy eközben rendkívül dinamikusan a nőtt hazánkban használt rendszámos nagymotorok száma. Ugyanis 2006-ban „csak” 130 ezer kétkerekű rótta az utakat, míg tavaly már több mint 200 ezer, azaz 50-60 százalékkal több a motoros Magyarországon, mint 15 évvel ezelőtt.

motoros-baleseti-statisztika-2006-2021
A motorosok, robogósok által okozott balesetek száma 2001 és 2021 között

A számok tehát arról árulkodnak, hogy sokkal biztonságosabban vezetnek napjaink motorosai, elvégre 2006 óta az okozott balesetek mennyisége 30 százalékkal csökkent, miközben legalább másfélszer több nagymotort használnak Magyarországon, mint 15 évvel ezelőtt.