Egyenesen haladó motor és figyelmetlenül bekanyarodó sofőr - ugye mindenki látott már hasonlót? Sajnos már-már tipikusnak mondható baleset, elvégre a motorosok többjárműves ütközései főként az elsőbbségadási és kanyarodási szabályok megsértéséből fakadnak:
Tisztán látszik, hogy esélye sem volt a motorosnak megállni azon a tíz-tizenöt méteren, hiszen ötvennel haladva - tökéletes technikával is - legalább 12-13 méteres fékútra van szüksége, a reakcióidőről nem is beszélve.
Az európai átlagot tekintve biztonságosnak tekinthetőek Magyarország útjai, tudniillik a lakosság számához viszonyítva alig feleannyi motorbaleset történik, mint például Szlovéniában, de így is sok még a teendő. Erre utal az is, hogy idén egyre több ingyenes vezetéstechnikai tréninget szerveztek a rendőrök, sőt tévés és online kampányokban üzentek a sofőröknek, hogy még jobban figyeljenek a kifejezetten sérülékeny motorosokra.