Az utóbbi hetekben több helyen, egyebek mellett Bajna közelében és az ország észak-keleti részén is razziát tartottak a rendőrök, mely során elsősorban a motorosokat ellenőrizték. Soltész Bálint, a Heves megyei Rendőrkapitányság szóvivője nyilatkozott arról, hogy miként zajlanak az igazoltatások, dB-mérések és miért kell kiszűrni a szabálytalan gépeket az utakról:
Nem véletlen, hogy ezúttal pont a Bükk és a Mátra volt a célpont, ugyanis mindkét helyen történt már tragikus kimenetelű motorbaleset 2020-ban. A zsaruk elmondták, hogy ezentúl szinte minden hétvégén megtaláljuk őket a népszerű szerpentineken, de azt is hozzátették, hogy jobban fogadják a motorosok, ha motoros rendőr ellenőrzi őket. A rendőrség videója alatt több motoros is megszólalt, és egytől-egyig arról számolt be, hogy az engedély nélküli átalakítások, a gumik állapota és a kipufogó zajszintje érdekelte a zsarukat.
Nem a bírságolás volt az elsődleges cél
Mint elmondták, nem a bírságolás volt az elsődleges cél, mi több, kifejezetten engedékenyek voltak az egyenruhások, ha például a kipufogó csak 5-6 decibellel üvöltött nagyobbat, mint az adattáblán szereplő érték, holott az a valóságban pont kétszer hangosabbnak tűnik. „Tudjuk, hogy miért is vannak jelen, amit személy szerint én is támogatok. A felhajtott rendszámot, kopott gumit, vágott slicket, buherált, lejárt műszakis motorokat én is elítélem.
A rendőrök empatikusan, érthetően fogalmaztak, nem is volt velük baj, nem ellenségesen intézkedtek. Persze nekem sem tetszik, amikor a hangerőt méregetik, de kis országunkban minden jó motoros útvonalon van pár Juliska néni, akiket zavar a hangos motor” – írták a videó alatt.
A nyár során tehát folyamatos rendőri jelenlétre számíthatunk a kedvelt látványutakon, de akinek legalább nagyjából rendben van a motorja, annak nem kell bírságtól tartania. Viszont az otthon rajzolt slickek, félbetört rendszámok és Wish-ről rendelt Aprókavics kipufogók aligha mennek át a rostán – ezeket érdemes lecserélni, mielőtt az egyenruhások kérnek meg rá.