A legtöbb motorosnak egyértelmű, hogy ha egy korty alkoholt is ivott, akkor nem ül motorra. Ezért aztán általános vélemény, hogy egyáltalán nem is jellemző a nagymotorosokra, legfeljebb a robogósokra, hogy ittas vezetésen kapják őket.
Másnap még veszélyesebb motorozni
Sajnos a valóság sokkal kiábrándítóbb: a legmelegebb nyári hónapokban 3-4 naponta (!) helyszínelnek balesetet okozó, ittas motorkerékpár-vezető miatt, évente pedig összesen 40-50 ilyen karambol történik. Ráadásul ezek csak a közlekedési balesetek, és ennek sokszorosa az olyan igazoltatások száma, ahol „csak” az alkoholos befolyásoltságot állapítják meg, de – szerencsére – nem történik ütközés.
A robogósoknál értelemszerűen magasabbak a számok: a segédmotorok vezetői általában két-háromszor több balesetet okoznak ittasan, de a két géposztály együtt sem érheti utol a bringásokat, akik nevéhez ilyenkor nyáron havi 20-30 ittas karambol kötődik. Egyébként az autóvezetőknél folyamatosan csökken az ittasan vezetők aránya, de így is elképesztően magas, évi 1100-1200-ra tehető a spicces sofőrök által okozott karambolok mennyisége.
Ráadásul nem csak maga az alkohol jelent veszélyt a motorosokra – derült ki az ORFK-OBB tegnap feltöltött videójából – ugyanis a motorkerékpár vezetése összetettebb feladat, mint az autóé, ezért előfordulhat, hogy tompán, másnaposan még veszélyesebb motorra ülni, mint közvetlenül egy-két pohár ital elfogyasztása után.