Az Ázsiában forgalomba helyezett évi több millió motorkerékpár mellett az európai piac pislákoló őrlángnak tűnik csupán, ugyanakkor jó hír, hogy a minőséget tekintve mi visszük a prímet, hiszen a vevők itt sokkal inkább nyitottak a drágább, minőségi termékekre. A Visordown nemrég összeállítást készített, melyből kiderült, mely országokban él a legtöbb motorrajongó. Fontos, hogy az adatgyűjtés során kizárólag a rendszámos, kétkerekű nagymotorokat vették figyelembe, tehát az eredménybe nem számítanak bele a robogók, quadok és hasonló járművek. Íme, a lista, az országok mellett zárójelben a 2017-ben forgalomba helyezett motorkerékpárok száma olvasható!
10. Lengyelország (15 025)
A közel 38 millió lakoshoz mérten ez a mennyiség igencsak karcsú, de még így is elég volt arra, hogy beférjenek a top 10-be. Az országban egyébként elég változékony a helyzet, hiszen egy évvel korábban sokkal többet, 25 ezer új motort értékesítettek, ugyanakkor az átlagos tendenciát tekintve javul a helyzet, ugyanis öt éve csak 7394 példányt toltak ki a szalonokból. A növekedéshez természetesen az is hozzájárult, hogy néhány éve módosították a jogosítványtörvényt, így lengyel barátaink B-s jogosítvánnyal vezethetnek 125-ös robogókat, ami komoly fellendülést hozott a motorpiacon.
9. Belgium (21 360)
Az érték nem tükrözi igazán a nemzet motorimádatát, tudniillik annak tükrében, hogy az országban alig több mint 11 millióan élnek, ez a szám annyit tesz, hogy minden 531. emberre jut egy eladott új gép. Ez jobb arány, mint az Egyesült Királyságban.
8. Portugália (24 809)
Náluk 10,32 millió lakosra jut ennyi gép, vagyis minden 416. ember vett egy új gépet, ami kiemelkedő eredmény úgy is, hogy az ország éghajlata tényleg több mint ideális a motorozásra.
7. Ausztria (24 893)
A KTM hazájában 8,74 millió emberre jut a fent említett eladási mennyiség, azaz minden 351. lakos mondhatja magát boldog új motortulajdonosnak - nem csoda, hogy ennyi gép jár fel-le a Grossglockneren!
6. Görögország (27 473)
Noha még tavaly is minden 391. emberre jutott egy-egy új kétkerekű, az értékesítés jelentősen visszaesett, szinte harmadára, hiszen nyolc évvel ezelőtt még 60 ezer új motort helyeztek forgalomba.
5. Egyesült Királyság (97 713)
Mint látható, az ötödik és a hatodik hely között óriási a különbség. Bár ez még csak a lista közepe, máris a bűvös százezres darabszámnál tartunk, s – miként említettük – ebben még benne sincsenek a mopedek, amelyekből további nyolcezret adtak el. Persze a szigetországban rengetegen élnek, így egy főre vetítve nem olyan kimagasló az eredmény, minden 672. emberre jut egy újonnan forgalomba helyezett kétkerekű.
4. Spanyolország (136 180)
Újabb óriási lépéssel jönnek a spanyolok, ahol már arányaiban is igen kiemelkedőek az eladások, hiszen minden 342. emberre jut egy-egy új vas. Ráadásul a robogók terén is hasítanak, azokból húszezer darabot adtak el tavaly.
3. Németország (140 667)
A BMW R 1200 GS szülőhazája csak a harmadik helyre tudott felzárkózni, hiszen ez az érték közel 83 millió lakos között oszlik el, vagyis minden 588 főre jut egy eladott új motor. Továbbá sajnos náluk is csökkennek az eladások, hiszen 2016-ban még 174 624 új vasat helyeztek forgalomba.
2. Franciaország (162 808)
Az ezüstérmes hely büszke tulajdonosa stabilitása miatt is kiemelendő, ugyanis náluk hozzávetőleg ugyanannyi új kétkerekűt értékesítettek tavaly, mint két esztendeje. Ha a robogókat is hozzászámolnánk, akkor egyenesen növekedésről számolhatnánk be, sőt az az érték már elég lenne az első helyre is.
1. Olaszország (204 579)
Íme, a győztes! A Ducati, a Piaggio és számos egyéb márka hazája még a robogók nélkül is képes volt túlszárnyalni a kétszázezres álomhatárt, egyedüliként Európában. Ráadásul 2016-ban még „csak” 195 405 darabot adtak el, vagyis jelentős növekedést könyvelhettek el. A 60 milliós népességre vetítve ez annyit tesz, hogy minden 296. lakos vett egy új gépet tavaly. Érdekes módon robogóból nem talált annyi új gazdára, mint gondolnánk, mindössze 26 031 példányt gurítottak ki a szalonokból.