Felemás képet mutat a hazai statisztika, már ami a nagymotorok táborát illeti. Egyrészt örömteli, hogy a baleseti ranglistán az okozók rubrikában lassan csak a gördeszkások végeznek mögöttünk, s az eredmény főként annak fényében érdekes, ha megnézzük, miként is fejlődött, gyarapodott a hazai motorpark az elmúlt években.
Tavaly végre sikerült megállítani az évtizedes visszaesést, és több újmotort forgalomba helyezni, mint egy évvel korábban, ugyanakkor említést érdemel, hogy 2014-ben éppen csak kopírozni tudtuk az előző év számait, 1-2 százalékpontnyira megközelítve 2013 eladásait. A használtimport természetesen tovább pörög, s látva, hogy az elmúlt négy évben szinte megduplázódott a másodkézből vásárolt külföldi gépek száma, nem meglepő, hogy a forgalomból végleg kivont vasak ellenére is folyamatosan nő a mennyiség, s ezzel együtt lassan csökken az állomány átlagéletkora is.
Becslések szerint a forgalmival rendelkező kétkerekűek száma már meghaladja a 160 ezret, mely főként az ország középső területeire koncentrálódik, míg a továbbra is rendszám nélkül futó robogók és segédmotornak álcázott egyéb járművek öt- és hétszázezer darabos mennyiségre tehetők. A tendencia azt mutatja, hogy a folyamat várhatóan nem ér véget egyhamar, ugyanis a kontinens motorpiaca felszálló ágban van, s ennek eredményeként az európai motorgyárak - élen a piacbővítés felé kacsingató BMW-vel és az új modelleket bemutató KTM-mel - kiváló évet zártak, a bajorok például közel 117 ezer eladott motorjukkal messze túlszárnyalták 2013-as eredményüket.