Csak az elmúlt héten négy halálos és számtalan súlyos sérüléssel járó motorbaleset történt itthon, s mi tagadás, ezekben többször a motorvezető hibázott. Ismét bebizonyosodott, hogy a relatív gyorshajtás igenis veszélyes, sőt néha veszélyesebb, mint a konkrét, mérhető sebességtúllépés, hiszen amíg egy tapasztalt motoros lehet, hogy be tud fordulni százzal is egy kanyarban, addig a kezdők nyolcvannál is kicsúszhatnak.
Az mindenesetre biztató, hogy tíz év alatt - a dinamikusan növekvő motorállomány, valamint benzinfogyasztás dacára - drasztikusan csökkent a kétkerekűek által okozott baleset száma. Ezzel együtt azonban sok még a teendő, mert csak az elmúlt 24 órában két olyan ütközés történt -Győrben és Dombóváron -, amiben a motoros védett úton haladt és az elé kanyarodó sofőr okozta a karambolt.
A cél tehát nem elsősorban a körültekintő és figyelmes közlekedés, hiszen a számok egyértelműen mutatják, hogy ez már megvalósult: közel harminc százalékkal kevesebb ma a motorosok által okozott incidens, mint 2006-ban. Érdemes hát arra összpontosítani, hogy a tudástárunkban ne csak a biztonságos vezetés, hanem a baleseti helyzetek kivédése, illetve megelőzése is helyet kapjon. Utóbbi talán a legfontosabb, hiszen ha beláthatatlan kanyar, kereszteződés, előzés stb. előtt körültekintő vagy és megfelelő tempóval haladsz, máris sokat tettél azért, hogy kivédd a másik fél hibáját.