Súlyosan megsérült egy motoros tegnap este, amikor Tata belvárosában egy 74 éves hölgy befordult előtte VW Polójával, a motorvezető pedig a kocsi oldalának csapódott. Sajnos már-már tipikusnak mondható ez a baleseti helyzet, ezért az egyenruhások újra felhívták a figyelmet rá, hogy a kétkeréken közlekedők mennyire sérülékenyek, és milyen sok balesetet szenvednek el önhibájukon kívül.
Mondhatjuk, hogy csupa sommás tanáccsal és figyelmeztetéssel álltak elő, de sajnos továbbra is az alapvető igazságokat kell ismételni, hogy rögzüljön a sofőrök és a motorosok fejében.
- A sok helyen még kátyús és a téli síkosságmentesítés miatt csúszós aszfalton nem úgy tapadnak az abroncsok, mint nyáron, míg a foltokban árnyékos részeken - az éjszakai párafoltok miatt - méterről-méterre változhat a tapadás. Ez főként a lakott területen kívüli, erdővel szegélyezett utakon okozhat meglepetéseket.
- A tavaszi felkészítésre is érdemes időt szakítani, s ha nincs is idő vagy pénz egy átfogó szervizre, legalább az alapvető teendőket végezzék el (elektromos rendszer vizsgálata, általános ellenőrzés, és ha szükséges, akkor a hűtő- és fékfolyadék cseréje stb.)
- Érdemes átmozgató gyakorlással kezdeni a szezont, egy pályán vagy akár csak üres parkolóban eltölteni pár órát, amíg visszatérnek a régi reflexek, és a vészhelyzetek kezelése (pl. intenzív fékezés és kikerülés) is rutinszerű mozdulattá válik.
Továbbá azt se felejtsük, hogy az autós-motoros ütközések többsége a négykerekűek hibájából fakad, szóval nem elég, ha valaki megfontoltan közlekedik - arra is muszáj felkészülnie, hogy más hibája miatt kényszerül váratlan manőverre az utakon.