A március velejárója, hogy a kényszermotorosok, futárok, postások gépei mellett szépen lassan előkerülnek a hobbiként használt kétkerekűek is, a városi bevezető utakon is egyre több nagymotor vagy rendszámos robogó bukkan fel reggelente. Kettős kihívás ez a közlekedőknek, hiszen nekünk vissza kell rázódnunk a nyáron oly' természetes rutinba, újra megszokni, hogy egy gázadással nem tíz-húsz, hanem akár ötven egységet is felszalad a sebességmérő mutatója, az autósoknak pedig az észlelés, érzékelés lesz a "házi feladat", újra tudatosítani, hogy egy jármű nem feltétlenül két méter széles és másfél méter magas...
Ilyenkor különösen figyelnünk kell az előttünk haladó forgalmat, lesni a négykerekűek mozgását. Ha a felezővonalhoz közelítenek, azt tekintsük előzés vagy sávváltás megkezdésének, még ha a sokszor opcióként kezelt irányjelző nem is villan fel a szándék megerősítésére. Ha védett úton haladunk, és kikanyarodna elénk valaki, mindig hagyjunk bőséges tartalékot, húzódjunk a felezőhöz és csökkentsük a sebességet, hogy a kikerülés és a vészfékezéssel történő megállás is beleférjen, amennyiben a másik hibázna, vagy egyszerűen csak nem venne észre minket.
Múlt pénteken sajnos megtapasztalhattuk, hogy egy ártalmatlan szituációból is könnyedén végzetes baleset válhat. Kecskeméten a védett úton haladó társunk elé kanyarodott ki egy figyelmetlen hölgy az autójával, aki elmondása szerint egyszerűen nem vette észre a közeledő motort, vagyis csak közvetlenül az ütközés előtt látta, hogy már elkerülhetetlen a baj...
Próbáljuk megelőzni az ilyet baleseteket, használjunk feltűnő színű ruházatot, vagy reflektív anyagból készült mellényt, pántot a dzseki felett, ezzel is megkönnyítve az észlelést, megelőzve egy figyelmetlenségből származó balesetet.
Ha csoportban motorozunk, az elöl haladó mindig jelezze a vadveszélyt, hogy a többiek időben felkészülhessenek a váratlan "akadályra"!
A városból kiérve sem nyugodhatunk meg, hiszen tavasszal az erdősávok környékén is fokozottan ügyelnünk kell, ugyanis főleg a reggeli és késő délutáni órákban számíthatunk a vadak jelenlétére az utakon. A vadveszély táblát látva lassítsunk, és szemünkkel ne csak az utat, de az útszéli árkokat is pásztázzuk, mivel egy autóval sima elemcserével megúszható a rókák vagy fácánok elcsapása, azonban motoron ülve már nehezebb "lábon" kivédekezni egy ilyen ütközést...
Vigyázzon mindenki magára, és figyeljünk egymásra, az utakon is!