A legelső teendőnk, hogy az alapos tisztítás után teletankoljuk a motort, hogy a hideg és párás levegő ne tudjon kárt tenni az üzemanyagtank belsejében. A motor hajtóanyagával nem ez az egyetlen dolgunk, ugyanis a több hónapos állásban a 95-ös benzin (ami valójában benzin, etanol és különböző adalékok elegye) hajlamos a karburátor úszóházában ragadós masszává összeállni, ami előrevetíti, hogy márciusban a karburátor levételével kell kezdenünk a szezont... Ezt kivédhetjük azzal, hogy zárt benzincsappal kijáratjuk a csészékben lévő benzin mennyiséget, illetve autósboltokban, benzinkutakon vehetünk olyan adalékanyagot is, mely meggátolja ezt a folyamatot. A rozsdásodás nem csak a tankot fenyegeti, hanem a motor belső alkatrészeit is, ezért érdemes minden irányból elzárni a levegő útját, vagyis a kipufogót és a légbeömlőket is betömni az őszi leálláskor.

Ha van rá lehetőségünk, hogy a téli tárolás helyén végezzük el a motorolaj cseréjét, akkor érdemes ezt is megtennünk ősszel, hiszen a levegővel érintkezve 1-2 évet simán kibírnak a modern motorolajok, és a cserével megkíméljük a motort attól, hogy az elmúlt szezonban használt "fáradt" kenőanyagban fürödjenek a blokk belső alkatrészei és tömítései. A motor egyéb kenőanyagait (pl. hűtő- és fékfolyadék, teleszkópolaj, stb) két-háromévente érdemes cserélni, vagyis ha letelt ez a periódus, akkor a motorolajjal együtt menniük kell.

motor teli tarolas
Zárt térben is érdemes egy ponyvával letakarni a motort a téli pihenő idejére

A modern gumiabroncsok - ellentétben az évtizedekkel ezelőtt gyártott diagonál külsőkkel - már deformáció nélkül átvészelik a tartós helyben állást, persze a legjobb megoldás az, ha van motoremelőnk, amivel tehermentesíteni tudjuk a kerekeket a féléves pihenő alatt. Ha csak oldalsztenderünk van, akkor a gumikat fújjuk fel a gyári előírás szerinti értékre, és ellenőrizzük pár hét múlva, hogy tartja -e a az eredeti nyomást.

A motor elektromos csatlakozóihoz használjunk WD-40-et, vagy hasonló terméket, amivel biztos csatlakozást és szigetelést is adunk az alkatrészeknek. Az akkumulátort néhány havonta töltsük meg, vagy tegyük csepptöltőre, hogy a feszültség ne csökkenhessen 10V alá a cellákban. Ha fiatal és nagyteljesítményű motorral rendelkezünk, akkor érdemes kivonatni a forgalomból a téli pihenő idejére, hiszen a biztosításon és a teljesítményadón akár harmincezer forintot is spórolhatunk a fél év alatt. A határozott időre szóló ideiglenes kivonatás költsége 2300 Ft, azonban érdemes jó előre kigondolni, hogy mikor szeretnénk újra elővenni a motort, ugyanis ha tavasszal előbb állnánk forgalomba, mint az eredetileg bejegyzett dátum, akkor csak újabb 2300 forint befizetésével módosíthatjuk az előre rögzített időpontot.