Még idén piacra dobja a Bilstein új első villáját és központi rugóstagját, azzal a nem titkolt céllal, hogy a privát vásárlók meghódítása után neki is jusson egy szelet a gyári beszállítói tortából. Nem is aprózzák el a bemutatkozást: rögtön egy szeparált működésű teleszkóppárral próbálnak vevőket szerezni, melyben külön villaszár felel a rugózásért, illetve a csillapításért. Természetesen minden paraméterében állítható a szerkezet, miként az elvárható egy prémiumkategóriás sportmotorfutóműtől.
Egyértelmű, hogy az Öhlins történetéhez hasonló utat szeretnének bejárni, tudniillik a skandináv társaság már jó ideje több egyszerű futóműves cégnél. A Kenth Öhlin által 35 éve alapított vállalat ugyanis előbb nevet szerzett a versenyeken - elsősorban a KTM-es Gennady Moiseev révén -, majd Yamaha-beszállító lett, s végül a Yamaha be is vásárolta magát az Öhlinsbe, hogy közösen fejlesszék a felfüggesztéseket - egyebek mellett így született meg az MT-10 SP kiváló félaktív futóműve is.
Irány a versenypálya!
Nos, a Bilstein a Brit Superbike-ot választotta bemutatkozó színtérnek, eközben pedig elkezdte reklámozni a gyárinál hatékonyabb első-hátsó felfüggesztését, mely első körben a BMW S 1000 RR-hez lesz elérhető, s rögtön a modell összes eddig készült évjáratához kínálnak majd villákat, illetve központi rugóstagokat. Mivel a Bilstein már most is hírek a terepjárókhoz tervezett gátlókról és rugókról, nem nehéz elképzelni, hogy az S 1000 RR csak az ugródeszka, és hamarosan bajor – és más – endurókhoz is kapható lesz nálunk néhány minőségi futóműalkatrész.