Már év közben látni lehetett, hogy az itthon forgalomba helyezett új autók forgalma jelentősen meghaladja majd az előző évi mennyiséget, az viszont meglepetés lehet, hogy a 2004 óta, azaz lassan tíz éve folyamatosan zsugorodó motorpiac végre lassú, de stabil emelkedésbe foghat.
Irreálisan sok, közel tizenkétezer motorkerékpárt állítottak forgalomba 2004-ben, bár ez inkább a túlzottan egyszerű hiteleljárásoknak volt köszönhető, így a 2008-ban kezdődő recesszió alaposan megtépázta az eladásokat - nagyjából hatodára esett vissza az új kétkerekűek piaca. Pedig lenne igény a modern vasakra, és folyamatosan bővül is a kétkerekűek száma az utakon. Erre utal a használt gépek szürkeimportjának sikere is, hiszen jellemzően kétszer-háromszor több fiatal import járgányra kerül rendszám, mint amennyit nullkilométeresen értékesítenek hazánkban.
Kivételesen nem kell az év végét megvárni az "eredményhirdetéssel", hiszen kijelenthetjük, hogy megfordult az évtizedes tendencia, mert idén decemberig 1841 motor talált gazdára, vagyis már most sikerült felülmúlni a 2012-es szezon mindössze 1799 darabos mennyiségét. Szintén biztató, hogy a vásárlási kedv töretlen, ugyanis novemberben hatvan új vasat értékesítettek, vagyis várhatóan az év végéig tovább gyarapodik ez a szám, így az ágazat lassan, de biztosan kilábalhat a válságból.