Évtizednyi recessziót sikerült megfordítani az elmúlt évben a hazai kereskedőknek, ugyanis végre ismét nőtt az itthon eladott új, rendszámos motorok száma. Ennél is örömtelibb, hogy egyre több kétkerekű van az utakon, az összesen évi hét-nyolcezer darabbal gyarapodó állománynak köszönhetően immáron 153 000 nagymotor visel magyar rendszámot.
Ugyanakkor Európában még 2013 is a válságkezelés éve volt, amikor is igyekeztek véget vetni a 2007-es válság nyomán kialakult visszaesésnek. Nos, úgy tűnik, hogy a gyártók jó úton járnak, elvégre az idei esztendő első hónapjaiban már felcsillant némi remény a fejlődésre. A szezon első nyolc-tíz hetében összességében közel kilenc százalékkal több új vas talált gazdára Európában, mint 2013 hasonló időszakában, és ebben a tekintetben különösen kiemelkedő Németország, ahol csaknem negyedével (!) több motor fogyott, mint egy évvel ezelőtt. Bizakodásra adhat okot ez a tendencia, hiszen a motorok tömeges elterjedésével biztonságosabbá válhat közlekedésünk, és a kétkerekűeket - illetve tulajdonosaikat - kiszolgáló háttéripar tagjai is hosszabb távra tervezhetnek, látva a növekvő vásárlási kedvet és az egyre szaporodó gépeket.