A felmérésben csaknem háromezer járművezető vett részt, közel azonos arányban motorral és autóval közlekedő alanyok. A vizsgálat során többek között arra voltak kíváncsiak, van-e összefüggés az előírások és a vezetéstechnikai alapok pontos ismerete, valamint a válaszadó által legtöbbet használt jármű kategóriája között. A kérdéssor arra is jó volt, hogy rámutasson, az autósok által okozott motorbalesetek többsége egyszerűen hiányos ismeretek miatt következik be.

motor-auto-kresz-5677
Jól szerepeltek a motorosok a közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai kérdéseket is tartalmazó tesztben, ugyanakkor hat százalékuk megbukott volna a KRESZ-vizsgán, míg az autósoknál ez az arány 16 % volt.

Ilyen volt például, a lassú, egy nyomon haladó jármű kikerülése, mivel ennek kapcsán csak a gépkocsivezetők harmada ítélte fontos tényezőnek az erős oldalszél hatását, szemben a motorosokkal, akik 89 százalékban jelölték veszélyforrásnak ezt. Ennél is szemléletesebb, hogy tízből négy sofőr nem tudta megmondani, miért is szükséges különösen nagy oldaltávolságot hagyni a motorosok előzésekor, ha a manővert megelőzően erős oldalszelet tapasztalnak.

Ilyen előzmények után talán nem meglepő, hogy a jelzőtáblákkal kapcsolatos összesített eredmény szerint az autósok 67 százalékban bizonyultak eredményesnek a teszten, míg a motorosok lényegesen magasabb, 87 százalékos eredményt értek el. A vizsgát életre hívó szervezet összefoglalójában kiemelte, valószínűleg jelentősen csökkenne a közúti balesetek száma, ha minél többen használnának két- és négykerekű járműveket egyaránt, megtapasztalva ezzel az eltérő gépek sajátosságait, jellemzőit.