A motorosok valószínűleg nem is sejtették, hogy 1993-ban milyen legendák születésének szemtanúi. A japánok olyan sorozatokat indítottak útjára, melyek meghatározták a következő évtizedet, ikonokat teremtve a sportos kétkerekűek között.
Meglehetősen eltérő utakon jártak a tervezők, hiszen a teljesítményhajhász ezres, ezeregyes gépekkel szemben '92 végén a Honda egy könnyű, kezelhető sportgépet dobott piacra, a CBR900RR-t. A 893 köbcentis masina nem csak az erőforrás terén, de a futóműben is rendhagyó megoldásokkal készült, a tizenhárom centi széles, de mindössze tizenhat colos első kerék forradalmi választásnak bizonyult, még ha utólag meg is keserítette a használt gumikat vadászó motorosok életét... Szintén ekkor látott napvilágot a CB500-széria, ami közel másfél évtizeden át volt népszerű kezdőmotor.
A Kawasakinál is gőzerővel dolgoztak, ám nem a súlycsökkentés és a filigrán felépítés lebegett a mérnökök szeme előtt, ők kizárólag a kék szalagra hajtottak, hogy a GSX-R 1100 elől elhappolják a leggyorsabb utcai motor címét. Ezért piacra dobták a ZZR600/ZZR1100 páros új, felfrissített változatát, s a nagyobb modell el is hódította ezt a címet.
A Superbike-ban is jeleskedtek a zöldek ebben az évben, hiszen versenyzőjük, Scott Russel öt győzelmet szerezve megkaparintotta a bajnoki címet a második helyezett Fogarty és a harmadik Aaron Slight előtt.
Négy perc környékén még Harmati Árpit is láthatjuk - sajnos éppen kicsúszás közben. Kár érte, előkelő helyen állt...
A MotoGP tizennégy futamos idényében a legfelső, ötszázas osztályban Kevin Schwantz diadalmaskodott, négy elsőséget szerezve a Lucky Strike Suzukival, Rainey (Yamaha), illetve Beattie (Honda) előtt.
Ez időtájt nem csak a fekete flaszteren, de a krosszpályákon is a kétütemű, félliteres gépek dübörögtek - a négyütemű egyhengeresek mellett -, s 1993-ban Jacky Martens (Husqvarna) bizonyult a leggyorsabbnak a hondás Nilssont és a Husaberggel rajtoló Joel Smets-t megelőzve az összetettben.