Több csapat külföldi pilótákkal vágott neki a rangos versenynek, melyen a szabályok értelmében háromfős egységek vehettek részt. Azt is megszabták, hogy egy-egy MX2, MX1 és MX OPEN kategóriában érdekelt versenyzőnek kell szerepelnie azonos színekben. A technikai előírások a megszokottak, vagyis az MX2-be legfeljebb 125 köbcentis, kétütemű és maximum 250-es, négyütemű motorkerékpárok, míg az MX1-be legfeljebb 250-es 2T, és 450-es 4T krosszgépek kerülhetnek. Hogy ne legyen ilyen egyszerű, az az MX OPEN osztályt egy kicsit megbonyolították, és - a nevéhez híven - itt bármelyik MX1 vagy MX2 osztályú motor felsorakozhatott a rajtrács mögé. Hogy miként is zajlott ez a rendhagyó hétvége, arról az egyik résztvevő, Déczi Balázs mesél részletesen.
Győzelmi esélyekkel
Csapatom két külföldi versenyzővel vágott neki a lacházi fordulónak, ami csak részben volt újdonság, ugyanis egyik társam egész évben jelen volt a magyar országos bajnoki fordulóin, míg a másikuk erre a versenyre és a jövő évre írt alá a Husqvarna Maurer Racing Teamhez. Reggel a nevezés után láttuk, hogy van esélyünk elhozni a végső győzelemért járó trófeát, de azt is tudtuk, hogy nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen volt két-három nagyon erős csapat mellettünk. Az edzések után egészen jól álltunk, s készülhettünk a nem éppen megszokott kvalifikációra.
Ez kicsit másképpen zajlott, mint a bajnoki futamokon, mivel nem valódi edzés, hanem egy előfutam keretében dőlnek el a rajthelyek. Minden csapatból a tetszőlegesen választott, leggyorsabb pilóta próbálta a legtöbbet kihozni az összecsapásból. Ez a futam rövidebb volt, mint a végső verseny, de azért komoly fizikai megterhelést jelentett. Tőlünk az újonnan szerződtetett társam állt fel a rajtgéphez, s ez remek döntésnek bizonyult - szoros csatában az utolsó másodpercig küzdött, és sikerült megnyernie a futamot, vagyis az első helyen jutottunk be az úgynevezett „A” döntőbe.
Itt először az MX1 és az MX2, majd az MX2, MX OPEN, míg végül MX1 és MX OPEN kategória állt rajthoz. Engem a csapatom az MX1 géposztályba nevezett, így jómagam kezdtem és zártam a futamok sorát. Az első megmérettetésben végig a csapattársammal küzdöttem, izgalmas, nehéz verseny végén ötödiknek intettek le. Számomra a második futamban semmit sem kellet kockáztatni, mert a csapatsorrend úgy alakult, hogy toronymagasan a mi vezettük a versenyt, így csak a biztos célba érésre koncentráltam. Ennek ellenére sikerült jó tempót menni, és ismét az ötödik helyen beérni, ami azt jelentette, hogy az összesített versenyben csapatom, a Husqvarna Maurer Racing Team tagjai állhattak fel a dobogó legfelső fokára.
Nagyon örülök ennek a versenynek, hiszen egy hosszabb kihagyás és komoly sérülés után helyt tudtam állni a hazai és külföldi tehetségekkel alaposan megtűzdelt mezőnyben. Ezzel végérvényesen befejeződött az idei szezon, egyben elkezdődött a felkészülésem a 2017-es idényre. Ezúton is köszönöm a segítséget minden támogatómnak, illetve szurkolómnak, hogy mellettem álltak az egész szezonban!
Végeredmény
1. Husqvarna Maurer Racing Team
2. Team Tóth Suzuki
3. Team HTS KTM
4. Motoaction Monpet Team
5. Hell KTM Kecskemét Team
6. Hell KTM Kecskemét Team 2.
7. 601 Motorsport
8. MAMI Team Fehér
9. M.C.S. Motorsport Akadémia Egy.
10. Veszprém MX