Éppen a nemzetközi szériák erősödésének idején, a hetvenes évek derekán volt mélyrepülésben a hazai krosszélet. A visszaemlékezések szerint ekkor - főként a korábban oly bőkezű támogatások megszűnése miatt - temérdek klub szűnt meg, versenyzők maradtak csapat és motor nélkül, ám nem adták fel, és néhány év alatt újból igazi tehetségek tűntek fel a pályákon, úgymint Németh Kornél, Borka János vagy Halász László. A hetvenes évek végén - az ötszázas bajnok- Kökényesi György újjászervezte a bajnokságot, illetve a válogatottat, s a hazai indulók esélyeit növelte, hogy az elérhető, nemzetközi versenysorozatok, mint például a BBK egyre több pilótát vonzott, már 6-7 országból érkeztek motorosok az évről-évre rangosabb összecsapásokra.
A CZ révén ütőképes technika is rendelkezésre állt, így a keleti blokk versenyzői számára tulajdonképpen minden adott volt, hogy fejlődjenek, beleértve a vb-n sikeresen szereplő, orosz ellenfeleket, akikkel összemérhették tudásukat. A fenti videónak köszönhetően - melyet Baksa Ferenc és Bene László készített - a fiatalabb motorosok is belekóstolhatnak, milyen hangulatos tömegrendezvény volt akkoriban egy kaposvári versenyhétvége.