A hétvégén Tápióbicskén rendezték a Kawasaki Motocross bajnokság harmadik futamát, ahol a versemyzők legfőbb ellenfele a szél volt.

'Nagyon nagy örömünkre szolgál, hogy a moto-cross a Kawasaki nyílt magyar bajnokság révén visszatért hozzánk! Mondhatni hazatért Tápióbicskére!' � e szavakkal kezdte Láng Ferenc azt a rövidke beszédet, amely a harmadik futamot megelőzte.

A polgármester úr azt is elmondta az első moto-cross versenyt 1977-ben (!!!) rendezték a községben, és a csúcspont az 1983. évi Béke Barátság Kupa volt. Ma már ez egy kicsit talán viccesen hangzik, de akkor a BBK a világbajnokságra igyekvő crossosok �előszobája� volt. Ráadásul az akkori sportpolitika � ha nem volt éppen világbajnokság � �jó néven� vette, ha indultak a nemzeti legjobbak.

Szó, ami szó sportszakmailag kitűnő versenyek voltak!

Az utóbbi három évben � vélt vagy valós sérelmek okán � Tápióbicske kimaradt a helyszínek közül. Ám most a � Kawasaki révén � megújuló bajnokság jóvoltából a �régiek� kitehettek magukért! Szó se róla, ki is tettek!

Csupán egy dologgal vívtak szélmalomharcot. A széllel�

'Jobb lenne, ha Németh Kornél és Andrej Kirchfaluschy is indulna!' � mondta még a rajt előtt rendkívül sportszerűen Grillmayer Gábor, aki a sikerek szárnyán érkezett Tápióbicskére, hiszen a Kawasaki Motorsport versenyzője az előző, dunaújvárosi futamon mindent megnyert, amit megnyerhetett. A két hiányzóról: Németh Kornél törött kézfejéből alig egy hete vették ki a drótokat, Andrej pedig rásérült egy korábbi bukására.

Az első futam a papírformát igazolta, Grillmayer Gábor rajt-cél győzelmet aratott, a kérdés csak az volt, hogy mekkora előnnyel nyer? Igaz ehhez � a végén � a kipufogó is �hozzászólt�. Radek Bohuslav � aki jól beszél magyarul � és Darók Adrián harcolt a második helyért, míg őket esélylesőként Rauscher Roland és ifj. Czuni László követte. Ez maradt a leintés sorrendje is.

A második futamban Darók Adrián igazi rajtbandikaként mindenkit otthagyott, de az első kör végén már Grillmayer Gábor jött az elején. Az igazi versenyt ekkor azonban már nem egymással � elég hamar �beállt� a későbbi sorrend � hanem a széllel vívták a versenyzők.

'Több okból is nagyon fontosnak tartom ezt a kettős győzelmet. Mindenek előtt megerősítettem a helyemet a bajnokság élén, másodszor: az első futam végén �elvesztettem� egy darabot a Kawasaki kipufogójából. Ettől aztán igazán �sportos� hangja lett, de csökkent a teljesítmény. Szerencsére a szünetben sikerült tökéletes állapotba hozni!' � mesélt a győzelem hátteréről Grillmayer Gábor, aki � a többi versenyzőhöz hasonlóan � panaszkodott a viharos erejű szélre.

'Az első futam után megbeszéltük �Grillel�, hogy a hátsó kanyarkombinációban melyik íven kell fordulni. Meggyőződésem, hogy Gábor igazat mondott, de amikor a második futamban egészen jól elrajtoltam, pont ott előzött meg. Kívülről� Nos, ilyen a cross!' � nevetett Darók Adrián, aki Tápióbicskén szerzett 42 pontjával lényegesen előrébb lépett a verseny előtt elfoglalt hatodik helyéről az összetett pontversenyben.

'Az, hogy érdekes futam volt, enyhe kifejezés. A széllel őrült módon birkózni kellett. Ráadásul a Yamahámon �elszállt� a hátsó fék! Ennek tükrében kiváltképp örülök az első futam második és a második futam harmadik helyének!'� jelentette ki Radek Bohuslav, aki ugyancsak lényegesen előbbre lépett az összetett pontversenyben.

A Kawasaki Kupa 125 köbcentiméteres mezőnyében a �szlovéniai� ifjúsági Eb futamon edződött ifj. Borka János volt az esélyes. Annál is inkább, mert akik igazán felvehették a Kawasaki Motorsport motorosával a versenyt, nos Kamrás Károly és Soóky Zsolt is csaknem másfél évtizeddel idősebbek voltak az �ifi korú� motorosnál. Márpedig a moto-cross is valahol olyan, mint a síugrás� Ahány gyerek, annyi fél méter, mínuszban�

Másfél évtized ide, fiatalság oda, a rajtot az �idősebbek� nyerték, de aztán ifj. Borka János a második kör elején átvette a vezetést. A két futam koreográfiája úgy hasonlított egymáshoz, mint két tojás.

'Eb formában voltam!' � mondta némi iróniával ifj. Borka János az ilyenkor szokásos interjúban, majd így folytatta: 'Fogalmam sincs miért, talán a túlzott akarás miatt az utóbbi idő(k)ben rendre elrontom a rajtokat. Így aztán sokkal munkásabb az első hely megszerzése, amit ezúttal nagyon megnehezített a viharos erejű szél.'

A versenyzőknek, de Balogi Lajosnak, a Kawasaki Motorsport vezetőjének is ez utóbbi meglehetősen nagy gond volt. A végső döntéssel az utolsó pillanatig várt a szakember.

'A versenyzők biztonsága mindennél fontosabb! Nem szeretnénk kockáztatni a testi épségüket! Ezúttal elmaradt a Kawasaki Super Finálé!' � mondta végül Balogi Lajos.

Az eredményhirdetés kedves színfoltja volt, hogy a Nyári Pál Moto-cross SE képviseletében Epres Pál elnök elhozta az egy héttel korábbi díjakat a nyáregyházi meghívásos versenyről és méltó környezetben adta át Lécz Gergőnek, illetve Soóky Zsoltnak a serlegeket.

Eredmények:

125 ccm

1. ifj. Borka János Kawasaki Motorsport Kawasaki 50 pont

2. Kamrás Károly Reál Motorcentrum Honda 44 pont

3. Soóky Zsolt Integrál Motoros Klub KTM 40 pont

4. Lécz Gergely Reál Motorcentrum Suzuki 36 pont

5. Hujber Péter Center Motorsport Club Honda 32 pont

250 ccm

1. Grillmayer Gábor Kawasaki Motorsport Kawasaki 50 pont

2. Darók Adrián Nyári Pál Motocross SE Yamaha 42 pont

3. Radek Bohuslav (szlovák) Yamaha 42 pont

4. Kerner László Neptun SE Kawasaki 33 pont

5. Jeszenszky Péter Sümeg Városi SE Honda 29 pont

A Kawasaki Nyílt Moto-cross bajnokság következő futamára július 18-19-én Kiskunlacházán kerül sor.